Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyciągnąc mechanizm
Autor Wiadomość
Ratler Wściekły I
Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu
Forumowy Pajacyków

Pies czy kot?: pies
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 15991
Skąd: Zabrze
 #1  Wysłany: 2012-07-31, 13:54   Jak wyciągnąc mechanizm

Dla wielu z was to bułka z masłem ale dla mnie nie. Postanowiłem zainwestować w siebie i trochę pogrzebać w zegarach żeby się czegoś nauczyć lub przekonać, że nie potrafię. Czy ktoś może w sposób przystępny powiedzieć mi jak się demontuje koronkę i wałek celem wyciągnięcia mechanizmu z koperty?
O, w czymś takim
_________________
Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
Ostatnio zmieniony przez Ratler Wściekły I 2012-07-31, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Svedos
Dobry Mod



Pomógł: 90 razy
Wiek: 62
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 31014
Skąd: Zielona Góra
 #2  Wysłany: 2012-07-31, 13:57   

Trzeba poluzować nieco (1-1,5 obrotu)małą śrubkę u góry nad wałkiem która teraz jest nieco przykryta przez ucho pierścienia dociskającego.

Tylko że tego szkoda troszkę na eksperymenty werk wygląda na to że jest w przyzwoitym stanie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Svedos 2012-07-31, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mw75
Prezes Uncle Bens'a

Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 6031
Skąd: PL
 #3  Wysłany: 2012-07-31, 13:58   

Wyjęć pierścień dociskowy i delikatnie odkręcając śrubkę koło koronki, wyciągnąć koronkę wraz z wałkiem. Odkręć trochę i sprawdź czy wychodzi ;) . Później już powinno pójść łatwo.
_________________
Antisocial and faceless...
 
 
Ratler Wściekły I
Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu
Forumowy Pajacyków

Pies czy kot?: pies
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 15991
Skąd: Zabrze
 #4  Wysłany: 2012-07-31, 14:02   

Dużych kroków nie będę robił. Na razie taki drobny kroczek z wyciągnięciem mechanizmu bo koperta jest taka se. Nie będę rozkręcał mechanizmu. Spróbuje wieczorem i dam znać. Jak znajdę oczywiście w moim burdlu śrubokreciki, bo piłka do odkręcania dekli do tej pory się nie znalazła. :oops:
_________________
Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
 
 
mw75
Prezes Uncle Bens'a

Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 6031
Skąd: PL
 #5  Wysłany: 2012-07-31, 15:28   

To raczej proste jest, trzeba tylko uważać aby nie wykręcić zbyt śruby, gdyż wtedy rozsypie Ci się mechanizm "zespołu nastawczo-naciągowego" :) położony po drugiej stronie mechanizmu, pod tarczą.
Ostatnio zmieniony przez mw75 2012-07-31, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ratler Wściekły I
Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu
Forumowy Pajacyków

Pies czy kot?: pies
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 15991
Skąd: Zabrze
 #6  Wysłany: 2012-07-31, 18:49   

Kufa teraz mi to mówisz :shock: :shock: :shock:
Chyba spoko, wałek wyciągnięty, werk też, nic nie wysypało mi się na stół. Może jest dobrze.
Od razu zaznaczam, że nie zamierzam teraz tego robić, w zasadzie wogóle nie zamierzam tego robić, ale jak się demontuje szkło z koperty? Sikor z założenia był nurkowy. Dekiel ma pod rantem czarną gumowa uszczelkę.
_________________
Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
 
 
mw75
Prezes Uncle Bens'a

Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 6031
Skąd: PL
 #7  Wysłany: 2012-07-31, 18:58   

Możesz łatwo sprawdzić. Włóż wałek na miejsce, do końca, jeżeli zegarek się nakręca to wszytko jest OK. Jeżeli zaś zamiast nakręcania sprężyny wskazówki będą się obracać, jak przy nastawianiu godziny, to znaczy, że będziesz musiał beczkę poprawić. A do tego trzeba zdjąć tarczę. Mam jednak nadzieję, że wszytko jest OK, pisałem "delikatnie". Ale fakt, nie napisałem do końca aby uważać.
_________________
Antisocial and faceless...
 
 
Jacek.
Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu
Sfermentowanego.


Pomógł: 99 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 15379
Skąd: że by...
 #8  Wysłany: 2012-07-31, 19:04   

To się robi drobnymi kroczkami: po pół obrotu wkrętem i sprawdzamy czy juz luźno wychodzi.
BTW: w ruhli, jeśli tarcza nie zachodzi na boki werku, dake się założyć nastawnik bez zdejmowania tarczy.

G.
 
 
Ratler Wściekły I
Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu
Forumowy Pajacyków

Pies czy kot?: pies
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 15991
Skąd: Zabrze
 #9  Wysłany: 2012-07-31, 19:11   

Nakręca się więc jest ok.
_________________
Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
 
 
mw75
Prezes Uncle Bens'a

Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 6031
Skąd: PL
 #10  Wysłany: 2012-07-31, 19:14   

Faktycznie, mam ten werk, lub bardzo podobny w kieszonce (bicie UMF 24) - miejsca tam sporo a nastawnik jest mocno uproszczony - beczek nie ma ;) . Dodatkowo, trzeba się okręcić aby wałek wyjąć.
Ostatnio zmieniony przez mw75 2012-07-31, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kaido2
Właściciel Pola Ryżowego
Zły wuj.


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 2951
Skąd: Z trasy
 #11  Wysłany: 2012-07-31, 20:05   

mw75 napisał/a:
Możesz łatwo sprawdzić. Włóż wałek na miejsce, do końca, jeżeli zegarek się nakręca to wszytko jest OK. Jeżeli zaś zamiast nakręcania sprężyny wskazówki będą się obracać, jak przy nastawianiu godziny, to znaczy, że będziesz musiał beczkę poprawić. A do tego trzeba zdjąć tarczę. Mam jednak nadzieję, że wszytko jest OK, pisałem "delikatnie". Ale fakt, nie napisałem do końca aby uważać.

:shock: Tak tylko że to jest werk chybotkowy .

[ Dodano: 2012-07-31, 21:09 ]
Dokładnie jak pisze Jacek: Jeżeli tarcza jest dobrze założona i nie fika to smiało można tą śrubke wykręcić całą, pozatym jak czasem tiret sie przemieści to łatwo jest go naprowadzić pod tarczą.
_________________
Pozdro!!!
 
 
mw75
Prezes Uncle Bens'a

Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 6031
Skąd: PL
 #12  Wysłany: 2012-07-31, 20:12   

Tzn naciąg chybotkowy? Teraz jak wymontowałem werk ze starej ruhli to zauważyłem.
_________________
Antisocial and faceless...
 
 
kaido2
Właściciel Pola Ryżowego
Zły wuj.


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 2951
Skąd: Z trasy
 #13  Wysłany: 2012-07-31, 20:29   

Nnacią jest naciąg natomiast przełączanie naciąg/ nastaw może byc realizowane za pomocą beczki sterowanej wodzikiem gdzie mamy też wersje pin lever(przycisk) i automatic(tiret), lalbo chybotkowy pin lever lub automatic.
_________________
Pozdro!!!
 
 
Spam
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2012-07-31, 22:14   

kaido2 napisał/a:
Nnacią jest naciąg natomiast przełączanie naciąg/ nastaw może byc realizowane za pomocą beczki sterowanej wodzikiem gdzie mamy też wersje pin lever(przycisk) i automatic(tiret), lalbo chybotkowy pin lever lub automatic.


...o i widzisz Pan... chwilę sobie w głowie poukładałem i jakoś kojarzę... przydała by się ściąga obrazkowa :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media modified for Przemo by joli
Wersja mobilna forum