Poprzedni temat «» Następny temat
Parnis Pilot 47mm - problem?
Autor Wiadomość
mateuszkt
[Usunięty]

 #1   Wysłany: 2011-12-13, 22:33   Parnis Pilot 47mm - problem?

Witam,

to mój pierwszy post na forum więc się przedstawię :)
Mam na imię Mateusz i po latach używania zegarków kwarcowych wreszcie zdecydowałem się na automata. Po lekturze licznych źródeł - w tym i tego Forum - wybór padł na Parnisa Pilota 47mm.

Zegarek mam od tygodnia. Moim zdaniem jest bardzo zacny. Mam jednak pytanie do Was - jako do bardziej doświadczonych użytkowników. Rotor w moim egzemplarzu (siedzi tam SeaGull ST25 bez bajerów w postaci wskaźnika rezerwy chodu czy "małej" sekundy) ma lekkie luzy na łożysku. Objawia się to "grzechotaniem" (ciężko opisać ten dźwięk...). Po odkręceniu dekla widzę, że rotor naciskany przechyla się na łożysku. Czy to normalny, zdrowy objaw?

PS. Nakręca się poprawnie, chodzi precyzyjnie.
 
 
Słoniu
Klon Ryżowego Długiego Marszu


Pies czy kot?: pies
Pomógł: 114 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 12934
Skąd: Opole
 #2  Wysłany: 2011-12-13, 22:35   

Może dokręć po prostu rotor? :wink:
_________________
Blog o zegarkach ; Facebook Bloga
 
 
Strzała
Właściciel Kilku Fabryk Ryżu


Pomógł: 15 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 3303
Skąd: W-wa
 #3  Wysłany: 2011-12-13, 22:37   

Z moich doświadczeń z tym mechanizmem (ale w innym modelu) to on po prostu chodzi głośno. Nie wiem czy bym to nazwał grzechotaniem, ale nie zmienia to faktu, że słychać bardzo wyraźnie
 
 
Svedos
Dobry Mod



Pomógł: 90 razy
Wiek: 62
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 31014
Skąd: Zielona Góra
 #4  Wysłany: 2011-12-13, 22:44   

mateuszkt, to normalny objaw pracy tego łożyska, w ST 25 łożysko jest dosyć doże i przez to głośne, czasami "wycisza" je krople lub dwie krople oleju
_________________
 
 
ALAMO
Pijak i Złodziej



Pomógł: 181 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 49277
Skąd: Vorpommern
 #5  Wysłany: 2011-12-13, 22:55   

No tak - ale nie giba się na boki...
Sprawdź Mateusz czy jest dokręcony, jak chlopaki mówią.
Zrób tez fotę, najlepszą jak możesz, lozyska wahnika, i pokaż.
_________________
 
 
mateuszkt
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2011-12-13, 23:01   

dzięki za tak szybki odzew.

Odnośnie fotki - zrobię jutro, ale zapewne niewiele ona tu wniesie. Mechanizm wygląda całkowicie normalnie.

Odgłosy normalnej pracy rotora rzeczywiście nie są najcichsze, ale nie one są problemem. Dochodzi właśnie stukanie i gibanie się "góra-dół".

Dokręcenie rotora - jak rozumiem przy użyciu trzech małych śrubek w środku? Na moje oko są one mocno dokręcone a boję się przykładać więcej siły...
 
 
ALAMO
Pijak i Złodziej



Pomógł: 181 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 49277
Skąd: Vorpommern
 #7  Wysłany: 2011-12-13, 23:04   

Tak, to te trzy śrubki.
Może byc też tak że w transporcie coś się uszkodziło - np. przekrzywił się zamach.
Przy tej konstrukcji, to tam się nie ma co gibać o ile śruby sa dokręcone, a wahnik nie zeskoczyl z łożyska.
_________________
 
 
Słoniu
Klon Ryżowego Długiego Marszu


Pies czy kot?: pies
Pomógł: 114 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 12934
Skąd: Opole
 #8  Wysłany: 2011-12-13, 23:05   

mateuszkt napisał/a:
Dokręcenie rotora - jak rozumiem przy użyciu trzech małych śrubek w środku? Na moje oko są one mocno dokręcone a boję się przykładać więcej siły...

Musisz mieć bardzo dobre wkrętaki... Jak są naostrzone to się je nawet łatwo dokręca inaczej jest wrażenie że są dokręcone - a nie są. :wink:
_________________
Blog o zegarkach ; Facebook Bloga
 
 
ALAMO
Pijak i Złodziej



Pomógł: 181 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 49277
Skąd: Vorpommern
 #9  Wysłany: 2011-12-13, 23:08   

I tutaj dochodzimy do ćwiczonego już tematu : jak zrobić profesjonalny zestaw wkrętako-wykrętaków śfiś kłalita z paczki Topexa za 2 ziki :P
_________________
 
 
Svedos
Dobry Mod



Pomógł: 90 razy
Wiek: 62
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 31014
Skąd: Zielona Góra
 #10  Wysłany: 2011-12-13, 23:09   

Tak rotor trzyma się łożyska za pomocą tych trzech małych śrubek, jest jeszcze ewentualność taka że rotor "przekrzywił się na piaście w trakcie transportu, i trzeba go na prasce docisnąć (rotor jest osadzony na piaście łożyska na wciski w przypadku silnego np w transporcie uderzenia może z niej spaść lub się przekrzywić, taka konstrukcja zabezpiecza mechanizm naciągu przed uszkodzeniem w trakcie np upadku.
_________________
 
 
Słoniu
Klon Ryżowego Długiego Marszu


Pies czy kot?: pies
Pomógł: 114 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 12934
Skąd: Opole
 #11  Wysłany: 2011-12-13, 23:09   

ALAMO napisał/a:
estaw wkrętako-wykrętaków śfiś kłalita z paczki Topexa za 2 ziki :P

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Blog o zegarkach ; Facebook Bloga
 
 
Grizzly
Prezes Uncle Bens'a
to taki nieświeć


Pomógł: 23 razy
Wiek: 61
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 6964
Skąd: Śląsk
 #12  Wysłany: 2011-12-13, 23:10   

No jak to jak, porządnie naostrzyć i hartung.
 
 
mateuszkt
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2011-12-13, 23:12   

hmm... wkrętaki świeżo ostrzone :) może jutro oddam w "fachowe ręce" zegarmistrza, żeby rzucił okiem i spróbował dokręcić...

ale ta centralna część ze śrubkami jest absolutnie stabilna. Giba się tylko sam wahnik - jakby miał za duży otwór w stosunku do łożyska...
 
 
ALAMO
Pijak i Złodziej



Pomógł: 181 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 49277
Skąd: Vorpommern
 #14  Wysłany: 2011-12-13, 23:15   

Hm.
Poka zdjęcie.
Bo z tego co mówisz - to zszedł z łożyska po prostu.
_________________
 
 
mateuszkt
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2011-12-13, 23:28   

załączam zdjęcie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media modified for Przemo by joli
Wersja mobilna forum