#1 Wysłany: 2011-12-13, 22:33 Parnis Pilot 47mm - problem?
Witam,
to mój pierwszy post na forum więc się przedstawię
Mam na imię Mateusz i po latach używania zegarków kwarcowych wreszcie zdecydowałem się na automata. Po lekturze licznych źródeł - w tym i tego Forum - wybór padł na Parnisa Pilota 47mm.
Zegarek mam od tygodnia. Moim zdaniem jest bardzo zacny. Mam jednak pytanie do Was - jako do bardziej doświadczonych użytkowników. Rotor w moim egzemplarzu (siedzi tam SeaGull ST25 bez bajerów w postaci wskaźnika rezerwy chodu czy "małej" sekundy) ma lekkie luzy na łożysku. Objawia się to "grzechotaniem" (ciężko opisać ten dźwięk...). Po odkręceniu dekla widzę, że rotor naciskany przechyla się na łożysku. Czy to normalny, zdrowy objaw?
Z moich doświadczeń z tym mechanizmem (ale w innym modelu) to on po prostu chodzi głośno. Nie wiem czy bym to nazwał grzechotaniem, ale nie zmienia to faktu, że słychać bardzo wyraźnie
No tak - ale nie giba się na boki...
Sprawdź Mateusz czy jest dokręcony, jak chlopaki mówią.
Zrób tez fotę, najlepszą jak możesz, lozyska wahnika, i pokaż.
_________________
mateuszkt [Usunięty]
#6 Wysłany: 2011-12-13, 23:01
dzięki za tak szybki odzew.
Odnośnie fotki - zrobię jutro, ale zapewne niewiele ona tu wniesie. Mechanizm wygląda całkowicie normalnie.
Odgłosy normalnej pracy rotora rzeczywiście nie są najcichsze, ale nie one są problemem. Dochodzi właśnie stukanie i gibanie się "góra-dół".
Dokręcenie rotora - jak rozumiem przy użyciu trzech małych śrubek w środku? Na moje oko są one mocno dokręcone a boję się przykładać więcej siły...
Tak, to te trzy śrubki.
Może byc też tak że w transporcie coś się uszkodziło - np. przekrzywił się zamach.
Przy tej konstrukcji, to tam się nie ma co gibać o ile śruby sa dokręcone, a wahnik nie zeskoczyl z łożyska.
Pomógł: 90 razy Wiek: 62 Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 31014 Skąd: Zielona Góra
#10 Wysłany: 2011-12-13, 23:09
Tak rotor trzyma się łożyska za pomocą tych trzech małych śrubek, jest jeszcze ewentualność taka że rotor "przekrzywił się na piaście w trakcie transportu, i trzeba go na prasce docisnąć (rotor jest osadzony na piaście łożyska na wciski w przypadku silnego np w transporcie uderzenia może z niej spaść lub się przekrzywić, taka konstrukcja zabezpiecza mechanizm naciągu przed uszkodzeniem w trakcie np upadku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach