Poprzedni temat «» Następny temat
Odstąpienie od umowy sprzedaży, a PayPal
Autor Wiadomość
Michał
Klon Właściciela Pola Ryżowego


Pomógł: 67 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 14364
Skąd: KR
 #1  Wysłany: 2019-01-27, 22:32   Odstąpienie od umowy sprzedaży, a PayPal

Mam taki problem. Dokonałem zakupu w sklepie internetowym (zakup nie zegarkowy, ale sklep sprawdzony). Po otrzymaniu towaru postanowiłem odstąpić od umowy. Towar wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy odesłałem do sklepu zgodnie z regulaminem. Od odesłania towaru minął już tydzień - nie otrzymałem żadnej informacji o przyjęciu zwrotu, nie odpowiedzieli mi na wysłane już trzy maile - po prostu amba.

Transakcja była wykonana za pośrednictwem PayPala, orientujecie się czy w tym przypadku możliwe jest skorzystanie z ochrony kupującego i otwarcie sporu za pośrednictwem PP, czy skoro towar otrzymałem i był on zgodny z opisem to na tym kończy się ochrona kupującego?

Co w ogóle mogę zrobić w powyższej sytuacji gdy nie otrzymam zwrotu środków, a sklep dalej będzie milczał?
_________________
"Mam bardzo nieskomplikowany gust. Zawsze zadowala mnie najlepsze". Oscar Wilde.
 
 
ALAMO
Pijak i Złodziej



Pomógł: 181 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 49277
Skąd: Vorpommern
 #2  Wysłany: 2019-01-28, 11:19   

Paypal niewiele ma tu do powiedzenia, to pośrednik płatniczy. Możesz to traktować jak tpay etc.
Do tego zarejestrowany w Luxemburgu więc tak naprawdę nie jest zobligowany do przestrzegania europejskich przepisów konsumenckich.
Technicznie rzecz biorąc, to najrozsądniej dla sprzedawcy byłoby zwrócić ci kasę tak jak płaciłeś, bo inaczej straci prowizję PP.
Pamiętaj ze o ile złożyłeś prawidłowe odstąpienie od umowy, i spełniasz jej warunki - tj. zwróciłeś nieużywany i kompletny przedniot zakupu - sprzedawca ma i tak 14 dni na dokonanie zwrotu. A wdawac się z tobą w dyskusje, potwierdzać, czy cokolwiek - obowiązku ustawowego nie ma.
Moim zdaniem, spór na PP tylko skomplikuje techniczną stronę. Zwroty na PP odbywają się na kretyńskich zasadach, wygląda to tak : przy sporze, oni blokują na koncie sprzedawcy kwotę transakcji, bez względu na jego saldo. Czyli np. jak jest zerowe, to tworzy się saldo ujemne. Kolejne transakcje, spłacają to saldo, ale żeby zrobić tobie zwrot - to sprzedawca nie tylko musi to saldo wyrównać, ale jeszcze mieć na nim saldo dodatnie wystarczające do zwrotu! Czyli, musi mieć 2x tyle kasy niż wynosi transakcja.
_________________
 
 
Michał
Klon Właściciela Pola Ryżowego


Pomógł: 67 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 14364
Skąd: KR
 #3  Wysłany: 2019-01-28, 11:29   

Dzięki za wyjaśnienie. :)

W takim razie póki co czekam, dzisiaj mija tydzień od otrzymania przez nich zwrotu przedmiotu. Oczywiście przedmiot zwrócony w stanie takim jak został dostarczony, wszystko odbyło się zgodnie z regulaminem sklepu. Pytanie tylko co w przypadku jeśli faktycznie po upływie 14 dni nie otrzymam zwrotu środków, a sklep dalej będzie milczał.
_________________
"Mam bardzo nieskomplikowany gust. Zawsze zadowala mnie najlepsze". Oscar Wilde.
 
 
halina
Właściciel Pola Ryżowego
halina


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 2129
Skąd: Kraków
 #4  Wysłany: 2019-01-28, 12:10   

Michał, ale masz jakieś potwierdzenie wysłania z trackingiem? Sklep z Europy?
 
 
Michał
Klon Właściciela Pola Ryżowego


Pomógł: 67 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 14364
Skąd: KR
 #5  Wysłany: 2019-01-28, 12:13   

Przesyłka DHL, sklep z Polski nawet
_________________
"Mam bardzo nieskomplikowany gust. Zawsze zadowala mnie najlepsze". Oscar Wilde.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media modified for Przemo by joli
Wersja mobilna forum