#1 Wysłany: 2014-12-30, 14:29 Atlantic Worldmaster 17 Jewels Extra ?, Super ?
Przez przypadek zostałem właścicielem poniższego Atlantica.
Jest to oryginał czy jakaś samoróbka ?
Czy warto dać tarcze do renowacji ?
Mechanizm ma sprawny - wczoraj nakręcony i śmiga. Przez dobę zrobił odchyłkę około +60s.
Koronka pewnie nie jest oryginalna, nie ma sygnowania.
Fotki na szybko zrobione kalkulatorem
_________________ pozdr,
Rafał
Ostatnio zmieniony przez Janus 2014-12-30, 14:31, w całości zmieniany 1 raz
Janus, ... ja tam bym tej tarczy nie ruszał ... ryzyko duże a nie jest tak źle ... koperta także całkiem niezła ... wskazówki warto by wyczyścić i pokryć nową/starą lumą ... wymienić koronkę i szkiełko ... zobaczyć jak będzie.
To zegarek z lat 50-tych (chyba) ... może wyglądać na swoje lata ... ale to już rzecz gustu.
Tarcza imo dosyć rzadka ... zerknij na stronę podaną przez Wintergreena.
Na Kizi jest gościu, MWatch zdaje się, który ponoć dobrze myje tarcze. Poszukałbym tam, podpytał się klientów na priv. o cenę i zadowolenie z usługi...
_________________ 'Cause I got this crazy way... crazy way I'm swimming in still waters
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 6031 Skąd: PL
#9 Wysłany: 2014-12-30, 19:20
hrabia napisał/a:
MWatch zdaje się
Dokładnie. Fotki umytych tarcz naprawdę robią wrażenie. Warto zapytać.
IMO oznaczenia mechanizmu i tarczy powinny się zgadzać. Dekiel jest spójny z tarczą, natomiast na mechanizmie ETA 1100, o ile dobrze rozpoznałem, widnieje napis SUPER. Pytanie teraz czy mechanizmy SUPER montowano seryjnie w EXTRA, czy też jest to przekładka. BO, z tego co widzę to liczba kamieni się zgadza.
Pomógł: 24 razy Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 2866 Skąd: Poznań
#10 Wysłany: 2014-12-30, 19:36
mw75 napisał/a:
hrabia napisał/a:
MWatch zdaje się
Dokładnie. Fotki umytych tarcz naprawdę robią wrażenie. Warto zapytać.
IMO oznaczenia mechanizmu i tarczy powinny się zgadzać. Dekiel jest spójny z tarczą, natomiast na mechanizmie ETA 1100, o ile dobrze rozpoznałem, widnieje napis SUPER. Pytanie teraz czy mechanizmy SUPER montowano seryjnie w EXTRA, czy też jest to przekładka. BO, z tego co widzę to liczba kamieni się zgadza.
Nie znam nikogo kto zajmowałby się tym komercyjnie, bo każda tarcza to oddzielny przypadek, co nie gwarantuje powtarzalności rezultatów. O ile wiem te tarcze z lat '50 niezbyt dobrze reagują na detergenty, a przy różnych zajzerach trzeba mocno pilnować odczynu. Można spróbować starego zegarmistrzowskiego sposobu "na kartofla", który jest w miarę bezpieczny. Indeksy godzinowe do przepolerowania skórzanym polerownikiem.
Co do "Super/Extra" moim zdaniem jest wszystko OK.
pozdrawiam
Narfas
Ostatnio zmieniony przez Narfas 2014-12-30, 19:37, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 6031 Skąd: PL
#12 Wysłany: 2014-12-30, 20:35
Narfas napisał/a:
Co do "Super/Extra" moim zdaniem jest wszystko OK.
I tu bym się skłaniał do Twojego zdania, gdyż Super jako model zegarka a Super jako oznaczenie werku nie muszą być tożsame. Np u . p. Wojtka Kutermankiewicza nie jest, roz. 7, str. 19. A takich połączeń jednak można sporo zobaczyć na necie.
Pomógł: 24 razy Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 2866 Skąd: Poznań
#13 Wysłany: 2014-12-30, 21:00
mw75 napisał/a:
Narfas napisał/a:
Co do "Super/Extra" moim zdaniem jest wszystko OK.
I tu bym się skłaniał do Twojego zdania, gdyż Super jako model zegarka a Super jako oznaczenie werku nie muszą być tożsame. Np u . p. Wojtka Kutermankiewicza nie jest, roz. 7, str. 19. A takich połączeń jednak można sporo zobaczyć na necie.
Tak, wile razy widziałem takie połączenia i nawet mam gdzieś tu jednego, kupionego od syna pierwszego właściciela, full orydżynal.
pozdrawiam
Narfas
Ostatnio zmieniony przez Narfas 2014-12-30, 21:00, w całości zmieniany 1 raz
Rozmawiałem z MWatch z Kizi odnośnie mycia tarczy. Stwierdził, że ta moja jest jeszcze oki, a on myje te co już nie mają nic do stracenia.
Napisałem jeszcze w dwa miejsca, zobaczymy co odpiszą, ale to już nie tylko tarczy tylko kompleksówki - SPA, uzupełnienie lumy, przepolerowanie itp.
Dzisiaj zauważyłem, że jedno ucho od koperty jest trochę przygięte
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 6031 Skąd: PL
#15 Wysłany: 2014-12-31, 13:51
Ta koronka nie do końca pasuje do Twojego Atlantica. Ma tzw. "nowe" logo.
Do Twojego pasuje stylizowane duże A, jak pierwsza litera nazwy marki na tarczy i deklu.
Ale jak nie znajdziesz to bierz tą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach