Między kim są podzielone? Bo literatura i historia sprawę stawiają jasno. Podobne są z wyglądu - owszem, laik nawet może się pomylić, ale konstrukcja zupełnie inna (wewnętrznie, żeby ktoś mnie nie posądził, że jak podobny to i konstrukcja musi być podobna ). nie chcę zanudzać i wymieniać różnic, ale zwróćcie uwagę: wersji P.11 było kilka... a, b, c, f, g różniące się od siebie znacznie, ale nadal był to ten sam kadłub, płat, zawieszenie. Dlaczego więc P.24 nie jest kolejną z wersji? Bo tutaj występuje zupełnie przekonstruowany kadłub, płat, system uzbrojenia, silnik z podwójną gwiazdą, rozmieszczenie zawieszenia itd itp. P.24 sam miał kilka sporo różniących się od siebie wersji, jednak przepaść dzieląca go od różnych wersji P.11 była tak ogromna, że choćby nie wiem jak bardzo chcieć to nie da się powiedzieć, że to po prostu wersja eksportowa P.11. - P.11 miał swoje wersje eksportowe (b,f-licencyjna). Nie wiem skąd w ogóle ktoś wpadł na pomysł utożsamiania P24 z P.11? Oba samoloty powstawały oddzielnie jako wersje rozwojowe P.6/P.7, poza tym P.24 był projektowany przez inż. Jakimiuka (tego samego co projektował P.50), natomiast P.11 do wersji "b" był projektem Puławskiego.
Nawet P.11g "Kobuz", który miał dużo mocniejszy silnik (od Jastrzębia) i podobno (nie jest pewne) zakrytą jak P.24 kabinę nie był na tyle "różny" od zwykłego P.11, żeby nazwać go innym numerem, a tu nagle ktoś wyskakuje z podobnym samolotem i nazywa go P.24 - przypadek? Czy może faktycznie to inny samolot?
Rzekłem
Ostatnio zmieniony przez soda 2013-12-06, 10:43, w całości zmieniany 3 razy
Najlepsze, że jak to z imprez takich "towarzyskich" bywa, gdzie "zastaw się a postaw się", tacy w miarę malutcy to rzadko się pojawiają w sieci...
Ja śledzę na bieżąco pojawiające się galerie, niestety Wurce i inne czterołapy królują. Za to widziałem jedno z gali, rzeczywiście było coś na ręku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach