jestem na etapie kompletowania sobie mojego osobistego "warsztatu"
zatrzymałem się na etapie oliwy/oleju do smarowania części mechanicznych
polećcie jaki wybrać złoty środek, bo kompletnie się na tym nie znam...
dodam, że póki co chcę poczyścić trochę trupków, spróbować poprzywracać ich do życia a także poznać budowę zegarka naręcznego
oliwiaki już jadą wiec pozostaje jeszcze to w czym je miałbym maczać
z góry dzięki
Jacek. Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu Sfermentowanego.
Pomógł: 99 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 15379 Skąd: że by...
#2 Wysłany: 2012-05-21, 16:52
Nie ma jednego smaru dobrego do wszystkiego. Stosunkowo uniwersalny do zegarków jest Moebius 9010. W roli smaru do budzików i naciągów automatycznych może być 9030.
Do sprężyn i remontuarów może być stały smar syntetyczny z supermarketu, taki w plastykowym poojemniku 60ml z mieszkiem.
J.
Ostatnio zmieniony przez Jacek. 2012-05-21, 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Ratler Wściekły I Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu Forumowy Pajacyków
Pies czy kot?: pies Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 15991 Skąd: Zabrze
#3 Wysłany: 2012-05-21, 17:11
No dobra oświećcie głąba gdzie to wszystko kupić i jak się to handlowo nazywa. Jak pójdę do pkt obsługi klienta i poproszę o smar syntetyczny cośtamcośtam to mnie wyśmieją.
_________________ Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
Jacek. Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu Sfermentowanego.
Pomógł: 99 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 15379 Skąd: że by...
#4 Wysłany: 2012-05-21, 17:45
ciniol napisał/a:
No dobra oświećcie głąba gdzie to wszystko kupić i jak się to handlowo nazywa. Jak pójdę do pkt obsługi klienta i poproszę o smar syntetyczny cośtamcośtam to mnie wyśmieją.
Oleje można na zatoce albo bliżej w Time - polu http://www.timepol.pl/oliwa.php
A po smar stały nie do jakiegoś tam punktu krycia lkienta, tylko do półki ze smarami, sprejami do samochodu, czyścidłami do opon itp.
BTW w takich miejscach bywa olej w aerozolu Sonax MoS - bardzo dobry olej do dużych zegarów i ogólnie drobnej mechaniki.
Używam go też do Opinelków; pomazać, iść na piwo, po powrocie wytrzeć do sucha. Działa.
Gboo..
Ostatnio zmieniony przez Jacek. 2012-05-21, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Ratler Wściekły I Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu Forumowy Pajacyków
Pies czy kot?: pies Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 15991 Skąd: Zabrze
#5 Wysłany: 2012-05-21, 17:49
Podziękował.
_________________ Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
mapeth [Usunięty]
#6 Wysłany: 2012-05-21, 20:45
a któryś z tych Novostarów w Timepolu jest warty uwagi? bo nie znalazłem tam tego Moebiusa, którego powyżej polecałeś
Jacek. Klon Właściciela Kilku Fabryk Ryżu Sfermentowanego.
Pomógł: 99 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 15379 Skąd: że by...
#7 Wysłany: 2012-05-21, 21:24
mapeth napisał/a:
a któryś z tych Novostarów w Timepolu jest warty uwagi? bo nie znalazłem tam tego Moebiusa, którego powyżej polecałeś
Wynikałoby, że Novostar B jest z nich najbardziej odpowiedni do zegarków. L jest zalecany do wychwytów i jako ogólne smarowidło do małych zegarków
orajt
dzięki bardzo
spróbuję z tym Novostarem, bo i cenowo wygląda przyzwoicie
Pistolet [Usunięty]
#9 Wysłany: 2013-05-23, 08:24
Znalazłem trochę oliwy w buteleczce z napisem масло окб-122-16-20
Po wygoglowaniu ustaliłem że to zamiennik masła 132-21
i cechy po translacji są takie:
Pole oleju aplikacji 132-21:
Przeznaczone do smarowania łożysk w różnych urządzeniach i maszynach tarcia działających w zakresie temperatur od - (65-70) ... 70 ° C.
Dane techniczne: Norma GOST (TU)
Lepkość kinematyczna mm2 / s:
w temperaturze 20 ° C 45-65
w temperaturze -50 ° C i nie więcej niż 5000
Temperatura, ° C:
temperatura zapłonu nie mniejsza niż 170
temperatura płynięcia nie wyższa niż -70
Gęstość w temperaturze 20 ° C, 940-970 kg/m3
Liczba kwasowa, mg KOH / g, nie więcej niż 0,25
Zawartość zanieczyszczeń mechanicznych braku
Zawartość wody,%, nie więcej niż 0,005
Zawartość krzemu,% 19,0-24,0
Korozja braku
Wiek: 53 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 35 Skąd: Ełk
#10 Wysłany: 2013-05-23, 10:48
Ten olej ma okres przydatności do użycia dwa lata.
Jest na bazie olejów mineralnych i płynu polietylowo-silikatowego (czy jak to tam po polsku). Wniosek: Jeśli masz uszczelki gumowe - mogą puchnąć, ten smar uszkodzi je (uszczelki) z dużym prawdopodobieństwem. Jeśli ma ponad dwa lata - nie stosowałbym połączenie takich składników nie jest stałe i mogło coś w nim zajść, co zmieni właściwości tego środka smarnego (rozdzielenie składników, zmiana długości łańcuchów weglowowodorowych itp).
Ja bym raczej nie stosował, no chyba, że nie jest po terminie, a zegarek nie ma uszczelek, ale i tak poszukałbym czegoś innego, bardziej przyjaznego.
Wiek: 47 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Łódź
#11 Wysłany: 2013-05-23, 14:11
Ja bym polecił smary Festo,Parkera,Norgrena do pneumatyki i mechanizmów precyzyjnych, nie uszkadzają uszczelek i smarowanie jest odpowiednie, sam przesmarowałem SNK805 i działa jak ta lala, po zakupie 40s na +, a po +1-6s
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach