Pies czy kot?: kot Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 695 Skąd: Legnica
#1 Wysłany: 2014-01-24, 12:31
Koledzy na swoje konto muszę zaliczyć wkręcenie kolegi z pracy w tematy zegarkowe - w pierwszym tygodniu zakupił już 3 mechaniczne zegarki (jak nie więcej...).
A udało mi się w nim zapalić temat przekładki mołni 3602 do koperty 44 mm parnisowej.
Jesteśmy napaleni a ponieważ wy jesteście zawodowcami to może mi pomożecie...
Macie może rysunek techniczny pierścienia jaki trzeba wytoczyć do tej przekładki.... bądź jakieś inne pomocne dane do tego pomysłu....
A ponieważ kolega jest konstruktorem i w autocadzie robi wszystko to zastanawiamy się jak do tego podejść technicznie.
No i może pomożecie gdzie ekonomicznie i jaką najlepiej kopertę wybrać...
Pewnie kilka pytań jeszcze się zrodzi ale liczymy na jakąś bratnią pomoc.
_________________ Wy macie zegarki ja mam czas...
Szymon [Usunięty]
#2 Wysłany: 2014-01-24, 14:02
bromborek,
Z tego co wiem to koperty leżą na Zatoce. Chyba Hegemon miał jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę.
O pierścieniach wiem tyle, że są potrzebne... rysunku nie mam. Jeśli ktoś w Warszawie ma taki, to mogę na tej podstawie ogarnąc rysunek i rozesłać zainteresowanym.
Pies czy kot?: kot Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 695 Skąd: Legnica
#4 Wysłany: 2014-01-24, 22:36
Grizzly napisał/a:
Cytat:
Ja kombinuję, jak sobie zrobić taką maszynkę, żeby się przesuwało o określoną odległość - a dokładnie o promień gumki robiącej ów szlif...
żeby równo wychodziło.
Zrobić wieniec zębaty, dobrać moduł i podział i po problemie
Rozumiem, że milczenie mistrzów - Santino, Grizzly - oznacza dla mnie metodę prób i błędów... No cóż może nam uda się jakąś dokumentację stworzyć....
A jeśli chodzi o koperty to środek jest różny? Czy wszystkie, które mają rozmiar 44mm w środku są takie same, niezależnie od wzoru, szlifu itp.
Pies czy kot?: kot Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 695 Skąd: Legnica
#6 Wysłany: 2014-01-24, 23:52
Santino - Wstępnie myślimy o takiej kopercie
choć to jeszcze nie postanowione...
Gdybyś miał opracowany pierścień do konkretnej koperty to pewnie chętnie byśmy skorzystali...
A jeśli chodzi o werk to myślałem o 3602
Mam taki http://www.ranfft.de/cgi-...swk&Molnia_3602
i jeszcze jeden taki:
_________________ Wy macie zegarki ja mam czas...
Ostatnio zmieniony przez bromborek 2014-01-25, 00:02, w całości zmieniany 2 razy
Ale widziałeś, że ta koperta ma "cycka" z boku?
Do tej konkretnie to nie mam - gdyż mnie się taka koperta bardzo nie podoba.
Nie miałem jej w ręku nigdy.
Wymiar wew tej koperty to 39mm, werk Molni ma 36mm średnicy, tak
więc wymiary pierścienia cemtrującego co do średnic jest jasna. Wysokość
tego pierścienia zależy od wysokości werku i tarczy.
Jest jeszcze jedna ważna sprawa do sprawdzenia, mianowicie trzeba zobaczyć
jak pokrywa się oś otworu pod wałek naciągu w kopercie z osią zastosowanego
mechanizmu. Zazwyczaj jest przesunięcie i trzeba także dorobić pierścień który
Jest umiejscowiony pomiędzy lunetą a tarczą.
Jest dużo kopert do kupienia, czy na zatoce, czy na dalekim wschodzie,
i do każdej koperty należy dobrać pierścienie indywidualnie.
Później podrzucę linki do różnych kopert.
Pies czy kot?: kot Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 695 Skąd: Legnica
#11 Wysłany: 2014-01-25, 12:47
Santino napisał/a:
Ale widziałeś, że ta koperta ma "cycka" z boku?
A co rozumiesz przez cycka w kopertowym sensie bo nie widzę jakoś tam niczego przypominającego ww.?
A co do kopert to dzięki - zagłębiam się w temat...
Ps. Jesteście Wielcy - no i dzięki za osobny temat!
_________________ Wy macie zegarki ja mam czas...
Ostatnio zmieniony przez bromborek 2014-01-25, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Wymiar wew tej koperty to 39mm, werk Molni ma 36mm średnicy, tak
więc wymiary pierścienia cemtrującego co do średnic jest jasna. Wysokość
tego pierścienia zależy od wysokości werku i tarczy.
Jest jeszcze jedna ważna sprawa do sprawdzenia, mianowicie trzeba zobaczyć
jak pokrywa się oś otworu pod wałek naciągu w kopercie z osią zastosowanego
mechanizmu. Zazwyczaj jest przesunięcie i trzeba także dorobić pierścień który
Jest umiejscowiony pomiędzy lunetą a tarczą.
Jest dużo kopert do kupienia, czy na zatoce, czy na dalekim wschodzie,
i do każdej koperty należy dobrać pierścienie indywidualnie.
Później podrzucę linki do różnych kopert.
Ta koperta jest super!!! Podoba mi się.
Dziś zakupiłem taką mołnię
Nie wiem jak będzie sprawował się mechanizm ale tarcza wygląda super i jest sekunda na 9 godzinie. Czyli jedną z opcji będzie użycie takiej tarczy (jak się będzie wielkością nadawała). Choć plan ambitny jest zrobienie własnego projektu tarczy... ale musi być jakiś plan awaryjny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach