Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 544 Skąd: Białystok
#1 Wysłany: 2013-03-12, 14:48 Prima - reanimacja
Mam taką fajną kieszonkę, w ciekawej grawerowanej kopercie. Na tarczy ma napisane "Prima Homis Watch". Czy spotkał sie ktoś z tym zegarkiem? W jakich mniej więcej latach mógł być on produkowany?
Mam zamiar przeprowadzić reanimacje werku oraz poddać kopertę i tarcze małemu spa. Mechanizm powinien być ok, ba! nawet chodzi, ale tylko gdy leży na szkiełku. Ale na starcie widzę jeden problem, bo łepek śrubki mocującej koło bębna naciągu jest zerwany. Reszta wyjdzie w praniu.
[ Dodano: 2013-03-13, 20:33 ]
No i już chodzi Koperta wyczyszczona , tarcza również, zdjęcia złożonego nie zdążyłem zrobić.
Pytanie: ASSA - co to za mechanizm?
No i niestety przez ten urwany łepek śruby przy nakręcaniu wyskakuje koło naciągu, trzeba przytrzymywać palcem. Chodzi mi po głowie zeby je przykleic, ale toć to barbarzyństwo ;P
Ostatnio zmieniony przez LukasVanElvis 2013-03-13, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 63 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 2951 Skąd: Z trasy
#4 Wysłany: 2013-03-15, 10:41
Werk to AS 18 w nowoczesnym wydaniu . Można go spotkać w wielu wariantach wykonania. Występował też w wersji cylindrowej. Produkowany w tej postaci od końca lat 20-tych do końca lat 30-tych.Wyparty definitywnie przez FHF2144.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 544 Skąd: Białystok
#5 Wysłany: 2013-03-15, 15:11
kaido2, dzięki
Szukałem tutaj: http://www.ranfft.de/cgi-...&ranfft&0&2uswk tego mechanizmu ale nie znalazłem. Z tego co wygooglowałem to zapewne jest to mechanizm na 10ciu kamienaich. Kaido2, popraw mnie jak się mylę
Pomógł: 63 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 2951 Skąd: Z trasy
#6 Wysłany: 2013-03-15, 21:25
Prawdę pisząc to jak już na forach pisałem( tez i tu) w internecie jest kropla w morzu tego co było produkowane.Mechanizm ten występował w 7/10/15j, częstotliwość 18kA/h, potocznie jest zwany "18-ka" w nowym wcieleniu. Pierwsze jego wcielenie było takie:
-cylindrowe(jedne z wykonań):
-kotwicowe(jedne z wykonań):
Ostatnie wcielenie 18-k ze zmienionym przełącznikiem remontuaru(chybotka) oprócz tej co Ty masz można było spotkać w następujących wersjach różniących się oprócz zawartości naprzemiennie łożysk szklanych i zabezpieczeniem przed korozją(złotol, nikiel) kształtem mostów.
Najczęściej spotykany wzór:
Ten zaś spotkałem niewiele razy:
Ponieważ wszyscy je nazywamy "osiemnastkami" to tak naprawdę mechanizm ten ma swoja numeracje katalogową która to zaczęła być stosowana przez wszystkim z czasem gdy zaczęto przechodzić ze standardu linii paryskich na standard metryczny. Mechanizm ten należy do rodziny 5xx który to był baza dla wielu rozwiązań. Poniżej przykładowy wecker as540 z tamtego okresu na bazie tegoż mechanizmu:
Istniała też tańsza wersja tegoz mechanizmu na wychwycie kołkowym:
To tyle z mojej strony praktykanta
_________________ Pozdro!!!
Ostatnio zmieniony przez kaido2 2013-03-15, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach