Po długim czasie cieszenia sie moim dziełem w zasłużonej samotności (moje, moje ) nastał ten moment aby przedstawić pana Pilota kolektywowi forum.
Bazą zegara jest big pilot Parnisa w męskim rozmiarze 47mm.
Serducho zegara cyka w rytmie chronometru made in switzerland. Mechanizm to Movado 800 M.
Jakiś czas temu na Paneristi Forum wyczytałem że mechanizmy movado były montowane w zegarkach panerai. Abstrachując od tego czy jest to prawdą czy nie informacja mnie natchnęła.
Przegrzebałem swoją kolekcję mechanizmów i wyciągnąłem rzeczone cudo Movado. Po oględzinach okazało się że mechanizm da się dopasować do koperty 47 mm.
Od długiego czau miałem ochotę na pilota więc postanowiłem zrobić sobie swojego.
Tarczę zamówiełem od kolesia z ebaya, handluje osprzętem zegarkowym, tarcza to podobno hand made, koleś jest ze szwajcarii wię znaczek made in switzerland na tarczy ma swoje podstawy.
Wskazówki zegara są to skarby wygrzebane u mojego zegarmistrza, na początku maiłem je wysmarować lumą ale z czasem zaczęły mi się caraz bardziej podobać.
Jako że mechanizm to prawdziwy dziadyga 1910 rok to postanowiłem zostawić mu oldskulowe wskazówki.
No to tyle kumotrzy. Czekam na konstruktywną krytykę.
Pies czy kot?: pies Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 272 Skąd: matecznik LSD
#3 Wysłany: 2011-06-18, 20:10
Wizualnie bardzo ,,ładny" mrechanizm, po raqz pierwszy widzę zasadnośc nazwania zdobienia wafel/gofer ( nie to co w współczesnych etach/unitasach- bardziaj siatka ). Trochę kiedyś czytałem o pamach, ale ze stosowali Movado ... nie słyszałem ( te brzuszki trochę jak w Angelusach...). No i nie widzę związku lotnika z quasi-pam działem, to nie jest czepianie się- pokojowo zauważam. zardz
_________________ Reservoir dogs ...
Blaz [Usunięty]
#4 Wysłany: 2011-06-18, 20:14
No właśnie tak czekam z przeniesieniem tego tematu do czasu wyjaśnienia sprawy mechanizmu Movado, bo to - jeśli by się potwierdziło - to jedyna przyczyna bytności tego tematu w tym dziale.
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 377 Skąd: z somewhere
#6 Wysłany: 2011-06-18, 20:25
Ciekawy projekt, chociaz jestem zwolennikiem centralnej sekundy. Tez mam zajawke na jakiegos pilota i nawet kusi mnie taki jeden 55mm od jacsona. Wskazowki pasowalyby badziej tradycyjne ale te tez sa fajne, tylko dobierz do nich jakis fajny jasny braz pasek.
O movado w Pamach tez pierwszy raz slysze, no chyba ze byly potem jakies pasowki.
Pies czy kot?: pies Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 272 Skąd: matecznik LSD
#7 Wysłany: 2011-06-18, 20:32
Nie wiem do kogo Alamo pije- jak nis do Blaza , ale dział Parnis to - wg mnie chyba nie ten dział dla zacnego lotnika na Movado ...zardz
_________________ Reservoir dogs ...
RadG [Usunięty]
#8 Wysłany: 2011-06-18, 20:47
Mechanizm świetny, zegarek też wyszedł bardzo vintage, wskazówki wzmacniają efekt. Faktycznie, pasek z nitami jak drut do niego, najlepiej też zjechany na vintage. I będzie cacy.
Dzięki Panowie. Wskazówki tak jak pisałem wcześniej podobają mi się coraz bardziej. To staruszek jest więc nie może grzeszyć zbytnio nowoczesnością.
Co do paska to pilot z nitami jest planowany ale nie mogę się zdecydować pomiędzy styranym życiem a cudeńkiem zaproponowanym przez nicka.
Pies czy kot?: pies Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 5768 Skąd: ta Pani tutaj?
#14 Wysłany: 2011-06-18, 23:21
Bedac szczery, ten projekt wyglada troche jak "czesci ktore wypadly z szuflady i akurat spasowaly".Wskazowki powinny byc troche inne, lub pokryte luma, bo tak to nie jest zbytnio lotnik.Koperta troche zmatowiona, pasek taki jak dal nick.I wtedy wszystko zgra sie z tarcza ; )
_________________ "Let's plot log against log. It's a physicist's favourite plot, since everything looks straight... "
Galius [Usunięty]
#15 Wysłany: 2011-06-19, 08:08
Patyna, zmatowienie koperty jak najbardziej. Jaką technikę proponujecie, piaskowanie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach