Taki nowy nabytek . Wykosztowałem się konkretnie, przepłaciłem w zasadzie z powodu absurdalnego kursu $, ale maszyna IMO była tego warta, a z okazji wyprzedaży było mnie na nią stać. Taka kirowska kieszonka, w której widać jeszcze Hampdena. Faktem jest, ze tak kieszonki amerykańskie wyglądały ze 20 lat wcześniej . Zwraca uwagę rzadka, zdobiona tarcza w dobrym stanie oraz mechanizm zdobiony delikatniejszymi niz inne paskami. Niestety zegarkowi ktoś odjął oryginalny balans i mostek i zastąpił je Złatoustem... cóż, widac tylko takie części zamienne dostał. Miło natomiast, ze chodzi bardzo ładnie.
Tu z przodkiem z Ohio:
A tu egzemplarz M.Gordona
http://www.ussrtime.com/cgi-bin/details.pl?id=0864
Odpowiedz do tematu
: 1 GCzZ im Kirowa w Moskwie Typ I z 1936/7 roku
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-11-03, 13:37, w całości zmieniany 3 razy
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-11-03, 13:37, w całości zmieniany 3 razy
Ну, погоди!
: Re: 1 GCzZ im Kirowa w Moskwie Tyo I z 1936/7 roku
Świetny ten Kirow Tym balansem to bym się nie przejmował w sumie w Kirowach to element eksploatacyjny
:
GRATY Graty
Szpikny
I dekiel jeszcze z logo ТОЧМЕХ. Graty Graty
A tak przy okazji - to wnętrze kominka masz gwintowane czy już nie
Szpikny
I dekiel jeszcze z logo ТОЧМЕХ. Graty Graty
A tak przy okazji - to wnętrze kominka masz gwintowane czy już nie
:
Myślę, że nie, w każdym razie wałek jest już jednoczęściowy...
Ну, погоди!
:
Wałek tak. to widzę po mechanizmie, ale zachodzę w głowę czy przypadkiem nie masz wcześniejszego korpusu koperty. jak go kiedyś rozbierzesz to się pochwal
:
Sam korpus jest na oko identyczny jak w "zwykłych" kirowkach z przełomu lat 30 i 40. Ale obejrzę, gdybym kiedys go rozkręcał
Ну, погоди!
:
pmwas, Graty!..mimo ze moja wiedza jeszcze marna ale ...zacna kieszonka
..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..
Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
rzekłbym koszerna
Ja pytam z ciekawości. Mam parę kopert (a gwint wiadomo jak zrobić) ale niektóre koperty choć gwintu nie mają to otwór mają już fabrycznie poszerzony a inne ciaśniutki na sam ledwo wałek
Ostatnio zmieniony przez Spam 2011-10-19, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
Gumshield napisał/a: |
pmwas, Graty!..mimo ze moja wiedza jeszcze marna ale ...zacna kieszonka |
rzekłbym koszerna
Gumshield napisał/a: |
pmwas, Graty!..mimo ze moja wiedza jeszcze marna ale ...zacna kieszonka |
Ja pytam z ciekawości. Mam parę kopert (a gwint wiadomo jak zrobić) ale niektóre koperty choć gwintu nie mają to otwór mają już fabrycznie poszerzony a inne ciaśniutki na sam ledwo wałek
Ostatnio zmieniony przez Spam 2011-10-19, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
:
Koszerna to by byla gdyby mostek i balans był fabryczny , co nie zmienia faktu ze wyjątkowa.
spam01 napisał/a: | ||
rzekłbym koszerna |
Koszerna to by byla gdyby mostek i balans był fabryczny , co nie zmienia faktu ze wyjątkowa.
..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..
Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-10-19, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Czyli majster nie zabrał mu tylko 2 częśći - zabrał mu dużo więcej . grunt, ze pięknie pracuje, nie mam żadnych zastrzeżeń
BTW - logo w zblizeniu
Uploaded with ImageShack.us
BTW - logo w zblizeniu
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-10-19, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Ну, погоди!
:
Spokojnie jak na wojnie
Jak chcesz to mam trochę złomu, ale ten jest u zegarmistrza i jeszcze tam trochę poleży. Jak wróci to mogę ewentualnie zabezpieczyć półmostek i koło balansowe - oczywiśnie bimetaliczne i oczywiśnie ze złomka z okresu 36-38 (jednakże z walniętą osią i chyba urwanym włosem) ale ten co masz powinien pasować. Jak chcesz oczywiśnie
pmwas napisał/a: |
Czyli majster nie zabrał mu tylko 2 częśći - zabrał mu dużo więcej . grunt, ze pięknie pracuje, nie mam żadnych zastrzeżeń |
Spokojnie jak na wojnie
Jak chcesz to mam trochę złomu, ale ten jest u zegarmistrza i jeszcze tam trochę poleży. Jak wróci to mogę ewentualnie zabezpieczyć półmostek i koło balansowe - oczywiśnie bimetaliczne i oczywiśnie ze złomka z okresu 36-38 (jednakże z walniętą osią i chyba urwanym włosem) ale ten co masz powinien pasować. Jak chcesz oczywiśnie
:
Ja już wcześniej wiedziałem o tym Kirowie
Piękny zegarek i do tego w nieczęsto już dzisiaj spotykanej wersji i w bardzo ładnym stanie
Piękny zegarek i do tego w nieczęsto już dzisiaj spotykanej wersji i w bardzo ładnym stanie
СДЕЛАНО В СССР – najlepsze zegarki na świecie !!!
:
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-10-21, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
No to już wiem, czemu ktoś wywalił piękny, wczesny półmostek. Spróbowałem podmienić na wczesnokirowski (może nie identyczny, ale bardziej adekwatny) i ten balans kompletnie się nie nadaje. Mostek ma inna konstrucję po prostu, orygonalny jest niższy, ośka za wysoka i włos dotyka balansu na dokładkę. Trzeba by pewnie podorabiać jakoweś podkładki, ale chyba i tak nie warto, skoro działa dobrze. Zaczynam sie zastanawiać, czy toto nie pochodzi czasem od najwcześniejszych przystawek balansowych, bo to chyba jednak nie jest z "czystej krwi" K43
BTW - kominek nie jest nagwintowany.
BTW - kominek nie jest nagwintowany.
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-10-21, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
Ну, погоди!
:
Ja mam K-43 z 2GCzZ z 1939 i z niej oś także nie pasuje do K-43 z 1GCzZ - za wysoka
:
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-10-22, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Odpowiedz do tematu
Cóż, ogólnie z częściami do 1GCzZ (więc pewnie do wczesnych Złatoustów też) jest kiszka, bo były one inne niż 2MCzZ, 5Z, CzCzZ. Różnic jest kilka, najważniejsze to inaczej skonstruowany remontoir, półmostek kotwicy, grubszy czop osi bębna sprężyny, inna zapadka koła naciągowego, różnice w wysokościach osi. Ogólnie widać, że K43 z 1gCzZ to ostatnia szesnastka Hampden'a, podczas gdy ten z 2CzZ i fabryk z niej sie wywodzących to już bardziej radziecki mechanizm z kilkoma modyfikacjami. Remontoir jest oczywiście w całości radziecki, bo Hampdeny (i pierwsze kirowki) miały amerykańska wersję z dzielonym wałkiem, potem każda fabryka zrobiła po swojemu.
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2011-10-22, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Ну, погоди!