Chrono w Landeronie nie łapie
Odpowiedz do tematu

: Chrono w Landeronie nie łapie
Koledzy, mam stary mechanizm Landerona 48, który jest na chodzie, jednak moduł chronografu nie załapuje mi gdy go uruchamiam. Chodzi o to, że element 1 na zdjęciu nie dochodzi do koła wskazówki chronografu (2) i nie startuje. Gdy mu 'pomogę' pęsetą to wszystko idzie.
Czy odpowiedzialna może być za to sprężyna oznaczona znakiem zapytania? Czy może wina zastanych smarów i po prostu cały moduł 1 ciężko chodzi? Pewnie czyszczenie i smarowanko załatwi sprawę?


: Re: Chrono w Landeronie nie łapie
rafau napisał/a:
(...) Czy może wina zastanych smarów i po prostu cały moduł 1 ciężko chodzi? Pewnie czyszczenie i smarowanko załatwi sprawę?


Czyszczenie koniecznie - wtedy w ogóle będzie wiadomo co się dzieje. Bardzo prawdopodobne, że wystarczy regulacja, bo koło drobnoząbkowe wygląda na zdrowe.
Sprężynki sam nie próbuj przyginać - to dobra deoga do pozbycia się jej ;)

Gboo.

"We offer best solutions in search of a problem"
:
Ona jest hartowana Jacek ? hmmm

:
Tak, toż trzyma bardzo ciężka dźwignię.
W dodatku kółko wysprzęgla się przy ruchu mniej niz 0,1 mm.

G.

"We offer best solutions in search of a problem"
Spam
[Usunięty]
:
rafau a masz foto całego mechanizmu :?: tak z ciekawości chciałbym zobaczyć...

:
Rafau: tak mi przyszło do głowy czy czasem nie spuściłeś do zlewu podkładki spod półmostka balansu ;)

Gb.

"We offer best solutions in search of a problem"
:
Spamie, konkretnie mój egzemplarz? Na zdjęciu w 1 poście jest prawie cały ;) A tak to po prostu Landeron 48, jak ten tutaj o niżej :)
Jacek, nie było podkładki, sprawdziłem to ;) Pisałem na PW o problemie, chyba wskazówka minutowa hamuje całość :)


Spam
[Usunięty]
:
...być może i wskazówka...

...a jak nie to sprawę powinny załatwić krzywki


:
Dzięki! A jeszcze zapytam, czy w tym mechanizmie nozki tarczy sa gdzies blokowane? Chcialbym wyczyscic kola minutowe i godzinowe a takze zerknac na zespol naciagowo-nastawczy. Po bokach nie widze zadnych srubek :)

Spam
[Usunięty]
:
...nigdy nie widziałem na żywo landerona... jak nie ma śrub z boku mechanizmu to będą te dwie od strony dekla... 1 pewna... wystarczy przekręcić maksymalnie o 180 stopni... tak sądzę hmmm a druga to może być ukryta pod tym ramieniem chrono... MSZ hmmm



:
Tak to te sruby, odkrecilem, zdjalem, wyczyscilem. Gdy zakladam kolo godzinowe na cwiertnik mechanizm traci moc, zatrzymuje sie po paru sekundach. Bez kola smiga. Czy kolo godzinowe ma ciasno nachodzic na cwiertnik? Zatrzymuje to zegarek caly mam wrazenie bo wszystko czyste.

Spam
[Usunięty]
:
...godzinowe ma być luźne hmmm ćwiertnik jest na ciasno... oliwę dawałeś :?:

:
Pęknięty ćwiertnik?
Courde, przez telefon zawsze wujowo widać ;)

Gboucher.


Edytka z powodu ślepoty.

Ostatnio zmieniony przez Jacek. 2015-12-20, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
"We offer best solutions in search of a problem"
:
Ćwiertnik cały, oliwy nie dalem zadnej, wolalem zapytac najpierw :) . Wszystko jest czyste bez oliwy teraz, sam ćwiertnik chodzi ok a z godzinowym już wszystko hamuje. Moze za ciasno z sasiednim kolem. Aleco z tym zrobić? Wiem że na odległość wujowo doradzać ale tam wiele nie ma z tej strony werku i mowie wszystko tak jak wygląda :)

:
A teoria o wyżartym ułożyckowaniu osi minutowej?

G.

"We offer best solutions in search of a problem"
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.