Wczesne mechanizmy 2214 miały stopsekundę, o której informacja była zapisana w paszporcie.
Dla niedowiarków - wielokrotnie wrzucałem już fotki paszportów 2214 z zapisem o stopsekundzie. Jeśli trzeba, to powtórzę.
A poniżej dokument potwierdzający powyższe i wyjaśniający poniższe.

Mowa w nim o tym, że do 1968 roku nie było usystematyzowanych kodów mechanizmów (2214 - średnica mechanizmu i jego właściwości techniczne, w tym stop-sekunda).
Dopiero w 1969 roku НИИ-часпром opracował normę branżową o numerze OH 25-09-I26-69, wprowadzoną w dniu 1 lipca 1970r. Norma ta wyjaśnia wprost, że mechanizmy 2214 i 2234 to te same konstrukcje. Jedynym wyróżnikiem jest kod 2234, który wg nowej normy wskazuje na stopsekundę.

Oczywiście wizualnie mechanizmy różnią się kształtem półmostków i czasami wykończeniem płyt, ale konstrukcyjnie i funkcjonalnie to jedno i to samo.
2214 i 2234 to ten sam MECHANIZM ZE STOPSEKUNDĄ.
Jakby ktoś chciał się bić, to jutro o 17:00, pod mleczarnią , na halabardy.