Trafiła mi się Kirowka . Płyty, jak widać, beż żadnego szlifu, żadnych napisów, nazwy fabryki... nic. Choć miejscami coś jakby przebijało.
Były takie produkowane, czy to jakaś radosna twórczość ? Ktoś to zeszlifował na gładko? Ale kto by się tak męczył i po co ?
Odpowiedz do tematu
: Dziwna Kirowka.
:
Pochwalony
Standardowy K-43 z początku BOB. Biorąc pod uwagę fason kół naciągowych, zapadki, i kształtu półmostka kotwicy jest to na pewno wczesny czystopol. pmwas takiego ma/bądź miał. Stawiam że to końcówka 41-42 roku choć niektóre źródła podają że czystpol zaczął robić K-43 dopiero w 1943 roku. Półmostek balansu masz najpewniej przełożony z późnego 1gczz a sam balans może nawet ze złotousta i to późnego. Pod tarcza jest jakiś numer?
Standardowy K-43 z początku BOB. Biorąc pod uwagę fason kół naciągowych, zapadki, i kształtu półmostka kotwicy jest to na pewno wczesny czystopol. pmwas takiego ma/bądź miał. Stawiam że to końcówka 41-42 roku choć niektóre źródła podają że czystpol zaczął robić K-43 dopiero w 1943 roku. Półmostek balansu masz najpewniej przełożony z późnego 1gczz a sam balans może nawet ze złotousta i to późnego. Pod tarcza jest jakiś numer?
:
Nie, tylko samotna literka "K". Niestety sam mechanizm to destrukt, zegarek wziąłem dla ładnej tarczy i koperty.Teraz szukam drugiego na dawcę werku.
Spam napisał/a: |
Pod tarcza jest jakiś numer? |
:
M_alice, lepiej nie mogłeś trafić.
Spam je serwisuje od 1941, korumpuj
Spam je serwisuje od 1941, korumpuj
:
...zbyt dużo powiedziane... ja tylko przekładki między silnikami zrobić potrafię...
M_alice wrzuć foto tarczy i koperty to coś doradzimy, poradzimy... w tych zegarkach na szybko się da wszystko zrobić, ale pod kilkoma warunkami... pierwsze primo jeżeli ma się całą oś balansową... drugie primo - łożyska i palety są całe... trzecie primo ultimo ma się szrotka na części... w przeciwnym razie trzeba się udać do specjalisty
Yakovlev napisał/a: |
Spam je serwisuje |
...zbyt dużo powiedziane... ja tylko przekładki między silnikami zrobić potrafię...
M_alice wrzuć foto tarczy i koperty to coś doradzimy, poradzimy... w tych zegarkach na szybko się da wszystko zrobić, ale pod kilkoma warunkami... pierwsze primo jeżeli ma się całą oś balansową... drugie primo - łożyska i palety są całe... trzecie primo ultimo ma się szrotka na części... w przeciwnym razie trzeba się udać do specjalisty
:
Oś to chyba jest nawet cała. Ale palety (według znajomego majstra) połamane no i dawcy części też brak. Ja się skusiłem raczej na tarczę i kopertę z nadzieją wyszukania werku.
Ciekawi mnie napis na wewnętrznej części dekielka. Niestety nie dobity i nieczytelny. Udało mi się rozczytać tylko (górna część okręgu) koniec słowa GOIZ?ELIE i w dolnej części widoczne trzy litery (może skrót ?) RPT. Z napisu w środku okręgu widać tylko dwie litery końcowe BA. Czyżby koperta z zakładów Kirowa ?
Ostatnio zmieniony przez M_alice 2012-05-10, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Spam napisał/a: |
pierwsze primo jeżeli ma się całą oś balansową... drugie primo - łożyska i palety są całe... trzecie primo ultimo ma się szrotka na części... |
Ciekawi mnie napis na wewnętrznej części dekielka. Niestety nie dobity i nieczytelny. Udało mi się rozczytać tylko (górna część okręgu) koniec słowa GOIZ?ELIE i w dolnej części widoczne trzy litery (może skrót ?) RPT. Z napisu w środku okręgu widać tylko dwie litery końcowe BA. Czyżby koperta z zakładów Kirowa ?
Ostatnio zmieniony przez M_alice 2012-05-10, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
:
...kotwicę miałem dzisiaj z czelabińca ale wysłałem...
...do tej koperty to by ci pasowało coś z BOB...
...do tej koperty to by ci pasowało coś z BOB...
:
Wpadł mi w ręce sprawny werk z roku 1955. Nada się na dawcę części do tego starszego? Tu chyba zadziała "kompatybilność wsteczna".
:
...trudno wyrokować... trzeba sprawdzić... wiem po sobie... czasem pasuje a czasem nie
:
Aleosochoziii? jaki problem dorobić czy też dopasować palety do kotwicy? K43 jest na tyle duży że dorobić paletę można nawet sprzętem z mego podpisu
A nawet lepiej, bo często kotwice nie pasują z tych samych werków tych samych producentów z tego samego okresu, ale po zabawie najczęsciej z paletkami( bo bywa że kotwica inaczej nabita na oś) już wszystko ładnie pięknie śmiga.
Ostatnio zmieniony przez kaido2 2012-06-17, 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Cytat: |
Ale palety (według znajomego majstra) połamane no i dawcy części też brak. |
Aleosochoziii? jaki problem dorobić czy też dopasować palety do kotwicy? K43 jest na tyle duży że dorobić paletę można nawet sprzętem z mego podpisu
Cytat: |
...trudno wyrokować... trzeba sprawdzić... wiem po sobie... czasem pasuje a czasem nie |
A nawet lepiej, bo często kotwice nie pasują z tych samych werków tych samych producentów z tego samego okresu, ale po zabawie najczęsciej z paletkami( bo bywa że kotwica inaczej nabita na oś) już wszystko ładnie pięknie śmiga.
Ostatnio zmieniony przez kaido2 2012-06-17, 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Pozdro!!!
:
Qfa... jak by tak było to sam bym se poradził
kaido2 napisał/a: | ||
Aleosochoziii? jaki problem dorobić czy też dopasować palety do kotwicy? K43 jest na tyle duży że dorobić paletę można nawet sprzętem z mego podpisu |
Qfa... jak by tak było to sam bym se poradził
:
Acha, czyli rozumiem że fotki w moim podpisie sa wzięte z matrixa po polskiemu rozumując z bardzo dobrego snu. No cóż , chyba nadszedł abym to się wreszcie przebudził.
Spam napisał/a: | ||||
Qfa... jak by tak było to sam bym se poradził |
Acha, czyli rozumiem że fotki w moim podpisie sa wzięte z matrixa po polskiemu rozumując z bardzo dobrego snu. No cóż , chyba nadszedł abym to się wreszcie przebudził.
Pozdro!!!
:
Odpowiedz do tematu
Marcin zrozum że nie każdy jest zegarkowym chirurgiem. Nie wątpię że dla Ciebie to Pan Pikuś... a moja złość wynika z krystalicznej czystej zazdrości o te właśnie umiejętności