Identyfikacja werku Omega
Odpowiedz do tematu

: Identyfikacja werku Omega
Nie mogę sobie poradzić z identyfikacją werku :oops:
Może ktoś pomoże. Werk ma wymiar 11,5 x 15 mm ( możliwe, że 15,2 bo ten wymiar trudno zmierzyć ) . Wałek naciągu wypada i chcę znaleźć dawcę, ale nie wiem o co pytać.

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Ostatnio zmieniony przez Eustachy 2012-10-14, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Coś jak 240 (i dalej aż do 251) wg ranffta.

http://www.ranfft.de/cgi-...2uswk&Omega_240

The future will start tomorrow, not today.

G. Gerlach - polskie zegarki
:
Wszystko fajnie, ale 240 mają 13,5 zamiast 11,5 oraz moja ma zapadkę od strony koronki, a tamte mają z drugiej strony. Nijak mi to nie pasuje.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44.

"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Eustachy napisał/a:
Wszystko fajnie, ale 240 mają 13,5 zamiast 11,5 oraz moja ma zapadkę od strony koronki, a tamte mają z drugiej strony. Nijak mi to nie pasuje.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44.


Fakt, inny werk, nie przyglądnąłem się dokładnie.

A rok wg numeru raczej 1934, choć jest tu tolerancja +/- 1-2 lata jak piszą na stronie.

http://www.omega-fanatic....umbers-2253.php

http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

The future will start tomorrow, not today.

G. Gerlach - polskie zegarki
:
Na pierwszy rzut oka jest to 238 jednakże prawidłowa informacja leży pod balansem.

Pozdro!!!
:
Przyjmijmy, iż jest to 238. Czy zaczep blokujący wypadanie wałka naciągu może być identyczny jak w modelach 240 i wyżej?

"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Jest duże prawdopodobieństwo że jest identyczny, a cała impreza zmian skierowana była tylko w kierunku estetycznym. Jest duża doza prawdopodobieństwa że tiret który zszedł z gwintu śruby blokującej nadal znajduje się pod tarcza. Wystarczy obejrzeć i założyć prawidłowo jak ów tiret nie wypadł podczas prób odchylania tarczy czy innego grzebolenia.

Pozdro!!!
:
W takim razie szukam mechanizmu. Widziałem podobne na allegro za poniżej 50 PLN więc zaryzykuję.

Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN.

"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Kliknąłeś o jedno zero za dużo czy zegarmistrz rzeczywiście powiedział 1k?

Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
:
A co by mi dało to jedno zero za dużo?
1 k PLN jak byk.

"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
1k :shock:

Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
:
Tu mi kolega podesłał info, iż może to być mechanizm 210 - 213 .

Znalazłem katalogi części serii 210 i 240 .
Niestety to co jest tam opisane jako tiret jest inne. Podobne ale widać różnicę w kształcie.
Czyli pozostaje szukanie werku z serii 210 .

Ostatnio zmieniony przez Eustachy 2012-10-15, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Eustachy napisał/a:
W takim razie szukam mechanizmu. Widziałem podobne na allegro za poniżej 50 PLN więc zaryzykuję.

Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN.


A da się wytrzeć stalowy tiret? Zresztą 1kpln za dorobienie tiretu mówi samo za siebie.

Pozdro!!!
:
A Omega 238 to nie jest przypadkiem okrągły werk ?

"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."

E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Niet. Okrągły damek jest 260.

Pozdro!!!
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.