Nie mogę sobie poradzić z identyfikacją werku
Może ktoś pomoże. Werk ma wymiar 11,5 x 15 mm ( możliwe, że 15,2 bo ten wymiar trudno zmierzyć ) . Wałek naciągu wypada i chcę znaleźć dawcę, ale nie wiem o co pytać.
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
Odpowiedz do tematu
: Identyfikacja werku Omega
Ostatnio zmieniony przez Eustachy 2012-10-14, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Eustachy 2012-10-14, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
:
Wszystko fajnie, ale 240 mają 13,5 zamiast 11,5 oraz moja ma zapadkę od strony koronki, a tamte mają z drugiej strony. Nijak mi to nie pasuje.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44.
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Fakt, inny werk, nie przyglądnąłem się dokładnie.
A rok wg numeru raczej 1934, choć jest tu tolerancja +/- 1-2 lata jak piszą na stronie.
http://www.omega-fanatic....umbers-2253.php
http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html
Eustachy napisał/a: |
Wszystko fajnie, ale 240 mają 13,5 zamiast 11,5 oraz moja ma zapadkę od strony koronki, a tamte mają z drugiej strony. Nijak mi to nie pasuje.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44. |
Fakt, inny werk, nie przyglądnąłem się dokładnie.
A rok wg numeru raczej 1934, choć jest tu tolerancja +/- 1-2 lata jak piszą na stronie.
http://www.omega-fanatic....umbers-2253.php
http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html
:
Na pierwszy rzut oka jest to 238 jednakże prawidłowa informacja leży pod balansem.
Pozdro!!!
:
Przyjmijmy, iż jest to 238. Czy zaczep blokujący wypadanie wałka naciągu może być identyczny jak w modelach 240 i wyżej?
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Jest duże prawdopodobieństwo że jest identyczny, a cała impreza zmian skierowana była tylko w kierunku estetycznym. Jest duża doza prawdopodobieństwa że tiret który zszedł z gwintu śruby blokującej nadal znajduje się pod tarcza. Wystarczy obejrzeć i założyć prawidłowo jak ów tiret nie wypadł podczas prób odchylania tarczy czy innego grzebolenia.
Pozdro!!!
:
W takim razie szukam mechanizmu. Widziałem podobne na allegro za poniżej 50 PLN więc zaryzykuję.
Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN.
Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN.
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Kliknąłeś o jedno zero za dużo czy zegarmistrz rzeczywiście powiedział 1k?
Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
:
A co by mi dało to jedno zero za dużo?
1 k PLN jak byk.
1 k PLN jak byk.
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
1k
Bo każdy z nas ma tu jakąś swoją niszę. Jeden lubi kwarce, inny vintage. Inny tworzy tarcze sygnowane swoim inicjałem. I piękno pasji polega na tym, że wszyscy się tu mieszczą i wszyscy wzajemnie swoją pasję szanują.
:
Ostatnio zmieniony przez Eustachy 2012-10-15, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Tu mi kolega podesłał info, iż może to być mechanizm 210 - 213 .
Znalazłem katalogi części serii 210 i 240 .
Niestety to co jest tam opisane jako tiret jest inne. Podobne ale widać różnicę w kształcie.
Czyli pozostaje szukanie werku z serii 210 .
Znalazłem katalogi części serii 210 i 240 .
Niestety to co jest tam opisane jako tiret jest inne. Podobne ale widać różnicę w kształcie.
Czyli pozostaje szukanie werku z serii 210 .
Ostatnio zmieniony przez Eustachy 2012-10-15, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
A da się wytrzeć stalowy tiret? Zresztą 1kpln za dorobienie tiretu mówi samo za siebie.
Eustachy napisał/a: |
W takim razie szukam mechanizmu. Widziałem podobne na allegro za poniżej 50 PLN więc zaryzykuję.
Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN. |
A da się wytrzeć stalowy tiret? Zresztą 1kpln za dorobienie tiretu mówi samo za siebie.
Pozdro!!!
:
A Omega 238 to nie jest przypadkiem okrągły werk ?
"Od dawna już nie nosiłem zegarka. Przeszkadzał mi. Czułem się źle. Miałem wrażenie, że coś pęta mi przegub."
E.Stachura " Cała jaskrawość "
E.Stachura " Cała jaskrawość "
:
Odpowiedz do tematu
Niet. Okrągły damek jest 260.
Pozdro!!!