Mam prośbę do Gerlachów i CDrinkera aby przenieśli swoje problemy techniczne na swoje prywatne skrzynki mailowe.
Wasz wypowiedzi nabrały "wagi pewnej publicznej deklaracji" więc resztę możecie sobie załatwić prywatnie.
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
:
Ostatni post został usunięty do kosza:
http://www.chinawatches.p...p=452417#452417
Problemy techniczne albo załatwiacie na prywatne maile albo w koszu.
Czekamy na szczęśliwy finał i tylko to nas interesuje.
http://www.chinawatches.p...p=452417#452417
Problemy techniczne albo załatwiacie na prywatne maile albo w koszu.
Czekamy na szczęśliwy finał i tylko to nas interesuje.
:
Życzę powodzenia w dyskusji,z obu stron jest średnio ale postawa Gerlachów pod tytułem nie podoba Ci się to się nie znasz,cóż znajoma z kizi z przed paru lat.Niech każdy trochę odsapnie a Gerlachom życzę wyrozumiałości i po prostu odpowiadania na pytania.Odpowiedz typu:ja robię zegarki więc się znam,można i tak ale po co
:
Odpowiedz na "pytanie" o "za długą" wskazówkę jakąś.
Szkło jest SFERYCZNE.
Wskazówka SEKUNDOWA, w zależności od kąta patrzenia, albo porusza się pomiędzy liniami podziałki minutowej, albo dotyka jej ZEWNĘTRZNEJ krawędzi.
Wskazówka MINIUTOWA, w zależności od kąta obserwacji, dotyka WEWNĘTRZNEJ linii podziałki minutowej, bądź wchodzi do 1/3 odległości między wewnętrzna a zewnętrzną.
Proponuję, drogą glosowania, ustalić zakres kątów patrzenia na zegarek w określaniu gdzie ma sięgać która wskazówka. Wtedy wszyscy będą ukontentowani, zwłaszcza wskazówki na które się patrzy. One doświadczą nirvany pożądliwych spojrzeń.
Wybacz flight że nie jestem w stanie w sposób wystarczająco dystyngowany odnieść sie do pozostałych wysoce drażniących kwestii, jak podcinajca zyły krawędź koperty między uszami. Lub niezgodne z projektem podcięcie krawędzi, dzięki któremu można użyć pasków do +/- 4.5 m bez obawy że je sobie zniszczymy.
Powtórzę po raz kolejny,że jeśli komuś nie odpowiada zegarek i czuje się rozczarowany efektem - problem jest zerowy, wystarczy jeden mail z numerem konta.
Szkło jest SFERYCZNE.
Wskazówka SEKUNDOWA, w zależności od kąta patrzenia, albo porusza się pomiędzy liniami podziałki minutowej, albo dotyka jej ZEWNĘTRZNEJ krawędzi.
Wskazówka MINIUTOWA, w zależności od kąta obserwacji, dotyka WEWNĘTRZNEJ linii podziałki minutowej, bądź wchodzi do 1/3 odległości między wewnętrzna a zewnętrzną.
Proponuję, drogą glosowania, ustalić zakres kątów patrzenia na zegarek w określaniu gdzie ma sięgać która wskazówka. Wtedy wszyscy będą ukontentowani, zwłaszcza wskazówki na które się patrzy. One doświadczą nirvany pożądliwych spojrzeń.
Wybacz flight że nie jestem w stanie w sposób wystarczająco dystyngowany odnieść sie do pozostałych wysoce drażniących kwestii, jak podcinajca zyły krawędź koperty między uszami. Lub niezgodne z projektem podcięcie krawędzi, dzięki któremu można użyć pasków do +/- 4.5 m bez obawy że je sobie zniszczymy.
Powtórzę po raz kolejny,że jeśli komuś nie odpowiada zegarek i czuje się rozczarowany efektem - problem jest zerowy, wystarczy jeden mail z numerem konta.
:
Alamo jak napisałeś masz duszę artysty ,rozumiem ale duża wyrozumiałość to podstawa jeśli coś,cokolwiek,tworzysz.To moje zdanie,moje doświadczenia i moje EOT.Pozostaję z prośbą o dużą wytrzymałość,inaczej w sytuacji gdy jest mowa o tzw.tworzeniu nie ma szans na kooperację.To są moje spostrzeżenia z boku,znam takie sytuacje dlatego w ogóle zabieram głos.Trzeba być !@#$%#& cierpliwym z obu stron
:
Panowie, ochłońcie. Przykro się to czyta, bo zrobił się z tego jakiś festiwal fochów. Za dużo w tym emocji. Może by tak zamknąć wątek na, powiedzmy, 48 godzin? Tak żeby nie eskalować sytuacji, ale jednocześnie nie ucinać ciekawej momentami dyskusji.
pozdrawiam
Narfas
pozdrawiam
Narfas
:
Ucinając dyskusję na tym poziomie otrzymasz dwa razy tyle za dwa dni.Konkretne osoby muszą się porozumieć i tyle.Duże wdechy i się wszystko dogra
:
No i tu się mylisz - bo ja opisuje rzeczywistość. Tak wygląda ten zegarek live. Zmienia się. Kąt, światło ... wszystko go zmienia. Dlugość wskazówek wygląda tak jak napisałem - to obserwacja jest. Nie metafora.
Stary, ale ja z tym mam zerowy problem.
Dla nas robienie zegarków - to jest zabawa. Hobby. Bawimy się tym. Robimy wszystko żeby produkt finalny był fajny. Na tyle, żeby samemu go uznać za fajny - a jesteśmy BARDZO krytycznym recenzentem.
Jeśli ktoś "zaprojektował" tarczę większa od dekla - jak Piotrek - możemy to skorygować. Ale jeśli ktoś wyspecyfikował tarczę bało-SZARĄ, po czym udaje szalenie zaskoczonego że nie jest ECRU, to się mówi trudno. Możemy to poprawić, no problem. I zrobimy to. Ale z cała pewnością, nie pozwolę na dorabianie nam papy. 303 ma JEDEN element niezgodny ze specyfikacją - koronkę. Reszta jest dokładnie taka, jaka była wyspecyfikowana.
Dlatego już powiedziałem : konkrety Piotrek. Koronka w dokumentacji projektowej, i tarcza w pantonie. Sylwek poda ci terminy żeby nie wyleciec ze slotu produkcyjnego. Witaj w świecie "profesjonalizmu" w miejsce "koleżeńskiej partyzantki".
Aha - ten post kończy kwestię. Piotrek wie co ma zrobić, piłka na boisku. Co robić w przypadkach gdy ktoś nie jest zadowolony - już powiedziałem. Jeden mail z numerem konta kończy sprawę.
Ostatnio zmieniony przez ALAMO 2012-07-22, 22:14, w całości zmieniany 2 razy
flight napisał/a: |
Alamo jak napisałeś masz duszę artysty ,rozumiem |
No i tu się mylisz - bo ja opisuje rzeczywistość. Tak wygląda ten zegarek live. Zmienia się. Kąt, światło ... wszystko go zmienia. Dlugość wskazówek wygląda tak jak napisałem - to obserwacja jest. Nie metafora.
flight napisał/a: |
ale duża wyrozumiałość to podstawa jeśli coś,cokolwiek,tworzysz. |
Stary, ale ja z tym mam zerowy problem.
Dla nas robienie zegarków - to jest zabawa. Hobby. Bawimy się tym. Robimy wszystko żeby produkt finalny był fajny. Na tyle, żeby samemu go uznać za fajny - a jesteśmy BARDZO krytycznym recenzentem.
Jeśli ktoś "zaprojektował" tarczę większa od dekla - jak Piotrek - możemy to skorygować. Ale jeśli ktoś wyspecyfikował tarczę bało-SZARĄ, po czym udaje szalenie zaskoczonego że nie jest ECRU, to się mówi trudno. Możemy to poprawić, no problem. I zrobimy to. Ale z cała pewnością, nie pozwolę na dorabianie nam papy. 303 ma JEDEN element niezgodny ze specyfikacją - koronkę. Reszta jest dokładnie taka, jaka była wyspecyfikowana.
Dlatego już powiedziałem : konkrety Piotrek. Koronka w dokumentacji projektowej, i tarcza w pantonie. Sylwek poda ci terminy żeby nie wyleciec ze slotu produkcyjnego. Witaj w świecie "profesjonalizmu" w miejsce "koleżeńskiej partyzantki".
Aha - ten post kończy kwestię. Piotrek wie co ma zrobić, piłka na boisku. Co robić w przypadkach gdy ktoś nie jest zadowolony - już powiedziałem. Jeden mail z numerem konta kończy sprawę.
Ostatnio zmieniony przez ALAMO 2012-07-22, 22:14, w całości zmieniany 2 razy
:
Nie powinienem się wcinać, bo nawet zapisany nie jestem, ale u mnie na trzech laptopach i i stacjonarce na obrazku pokazującym, jaki kolor tarczy miał być, ewidentnie widać szarość, ni chu chu nie przypomina to sukni ślubnej mojej żony, któraż to miała być ecru i chyba nawet była Swoją drogą kto by chciał tarczę w kolorze babskiej kiecki
:
Matryca laptoka nie jest dobrym wyznacznikiem.
_
work in progress
work in progress
:
Po prostu żeśmy się Alamo nie zrozumieli,ty o specyfikacji ja o trochę czymś innym.Ale też mam zerowy problem w kwestii po godzinach i to co lubię itp.
:
Przepraszam, a kto Tobie broni zapisać się na zlot, poznać chłopaków....a nawet wypić z nimi browara?
CDrinker napisał/a: |
Przepraszam, miałem napisać „czytają”. Chodziło mi o stopień zażyłości.... |
Przepraszam, a kto Tobie broni zapisać się na zlot, poznać chłopaków....a nawet wypić z nimi browara?
:
ALAMO, janie wiem, czy tu jeszcze można pisać w tej sprawie po prośbie moda, ale mówimy o wskazowce widzianej NA WPROST
[ Dodano: 2012-07-22, 23:50 ]
Jeśli ktoś z Poznania ma ochotę zobaczyć prototyp na żywo, to jeśli Gerlach pozwoli, mogę dać do pomacania. Choćby jutro. Chętnych zapraszam na PW
ALAMO napisał/a: |
Odpowiedz na "pytanie" o "za długą" wskazówkę jakąś.
Wskazówka SEKUNDOWA, w zależności od kąta patrzenia, albo porusza się pomiędzy liniami podziałki minutowej, albo dotyka jej ZEWNĘTRZNEJ krawędzi. |
ALAMO, janie wiem, czy tu jeszcze można pisać w tej sprawie po prośbie moda, ale mówimy o wskazowce widzianej NA WPROST
[ Dodano: 2012-07-22, 23:50 ]
Jeśli ktoś z Poznania ma ochotę zobaczyć prototyp na żywo, to jeśli Gerlach pozwoli, mogę dać do pomacania. Choćby jutro. Chętnych zapraszam na PW
„Kto raz zejdzie z dobrej drogi, już nigdy nie zechce na nią powrócić”
:
Ostatnio zmieniony przez Narfas 2012-07-23, 00:08, w całości zmieniany 2 razy
Zechciało mi się zrobić takie zestawienie:
...i tutaj parę uwag.
1) musiałem w tym przykładzie pomieszać RGB, CMYK i Pantone, a dodatkowo całość jest wyświetlana oczywiście w RGB, więc to poglądowe zestawienie, a nie żaden proof
2) oglądanie tego na laptopie czy nawet dobrym, ale nieskalibrowanym monitorze w sumie nie ma większego sensu, ale może coś będzie widać
3) nawet na dobrym i skalibrowanym monitorze to jest jedynie poglądowe zestawienie, bo wyznacznikiem byłby tu dopiero wzornik wydrukowany na podłożu najbardziej zbliżonym do docelowego
...ale, mimo wszystko, może jednak chociaż część forumowiczów zobaczy różnice.
Tak się składa, że akurat lubię tarcze w tych barwach i doskonale wiem, jak cholernie trudno odwzorować to na fotografiach. W części przypadków jest to niemożliwe, bo takie barwy potrafią poważnie zmieniać odcienie w zależności od zastanego światła. Tutaj znowu wraca temat podłoża drukowego albo farby podkładowej, bo farby Pantone (większość z nich) nie są całkowicie kryjące, są transparentne, światło przez nie przenika i odbija się od tego, co jest poniżej, więc słabsze światło odbija się od powierzchni, mocniejsze przenika głębiej. W ten sposób powstają tarcze zmieniające odcienie w zależności od zastanego oświetlenia.
Parę metod, wziętych nie ze zegarków co prawda, ale z doświadczenia z drukiem na nietypowych podłożach:
1) druk bezpośrednio na podłożu
Warstwy:
- podłoże drukowe (surowa tarcza)
- pokrycie farbą Pantone
- indeksy itp.
Metoda najprostsza i najtańsza. Tak naprawdę działa przewidywalnie tylko w przypadku tarcz drukowanych tylko białym lub czarnym kryjącym podkładem, na to indeksy i koniec. Inne barwy mogą dawać nieprzewidywalne efekty. Może wyjść z tego coś bardzo ciekawego przy odpowiednim dobraniu materiału tarczy i farby Pantone, ale to wymaga eksperymentów. Tak w skrócie: metoda albo mocno budżetowa albo dla bardzo zaawansowanych. Może dać rewelacyjne rezultaty albo zakończyć się porażką.
2) druk na zagruntowanym podłożu
Warstwy:
- podłoże drukowe (surowa tarcza)
- farba podkładowa (zazwyczaj w miarę neutralna, kryjąca biała farba)
- farba Pantone
- indeksy itp.
Bezpieczna metoda, przewidywalne rezultaty. Światło przenikając przez Pantone odbija się od w miarę neutralnego białego podłoża.
3) a teraz kombinacje
Przykładowe warstwy:
- podłoże drukowe (surowa tarcza)
- biała farba podkładowa
- Pantone 1
- Pantone 2
- indeksy itp.
Możliwa jest też oczywiście rezygnacja z białego podkładu, druk dwoma pantonami na surowej tarczy i jakieś inne kombinacje. Ryzykowne, wymaga wielu eksperymentów, może dać znakomite rezultaty. W ten sposób można uzyskać tarczę, która poważnie zmienia barwę w różnym oświetleniu.
A żeby jeszcze bardziej skomplikować, to możliwe jest mieszanie Pantone z różnych wzorników, albo jakieś nietypowe domieszki i z tego co widzę, takie rozwiązanie są stosowane. Np. metaliczne Pantone wyglądają dość charakterystycznie, co w projektach wymagających takiej subtelności jak tarcze niekoniecznie byłyby pożądane, więc podejrzewam, że producenci mieszają "zwykłe" Pantone solid z niewielkimi dodatkami Pantonów metalicznych, żeby uzyskać coś pośredniego. Ryzykowne, to już jest ciężki kawałek chemii i zdecydowanie wymaga eksperymentów, żeby się farby nie pożarły ze sobą, z podłożem, albo żeby tarcza nie zaczęła dymić.
pozdrawiam
Narfas
Edit: uściślenia, no i jeden ort
...i tutaj parę uwag.
1) musiałem w tym przykładzie pomieszać RGB, CMYK i Pantone, a dodatkowo całość jest wyświetlana oczywiście w RGB, więc to poglądowe zestawienie, a nie żaden proof
2) oglądanie tego na laptopie czy nawet dobrym, ale nieskalibrowanym monitorze w sumie nie ma większego sensu, ale może coś będzie widać
3) nawet na dobrym i skalibrowanym monitorze to jest jedynie poglądowe zestawienie, bo wyznacznikiem byłby tu dopiero wzornik wydrukowany na podłożu najbardziej zbliżonym do docelowego
...ale, mimo wszystko, może jednak chociaż część forumowiczów zobaczy różnice.
Tak się składa, że akurat lubię tarcze w tych barwach i doskonale wiem, jak cholernie trudno odwzorować to na fotografiach. W części przypadków jest to niemożliwe, bo takie barwy potrafią poważnie zmieniać odcienie w zależności od zastanego światła. Tutaj znowu wraca temat podłoża drukowego albo farby podkładowej, bo farby Pantone (większość z nich) nie są całkowicie kryjące, są transparentne, światło przez nie przenika i odbija się od tego, co jest poniżej, więc słabsze światło odbija się od powierzchni, mocniejsze przenika głębiej. W ten sposób powstają tarcze zmieniające odcienie w zależności od zastanego oświetlenia.
Parę metod, wziętych nie ze zegarków co prawda, ale z doświadczenia z drukiem na nietypowych podłożach:
1) druk bezpośrednio na podłożu
Warstwy:
- podłoże drukowe (surowa tarcza)
- pokrycie farbą Pantone
- indeksy itp.
Metoda najprostsza i najtańsza. Tak naprawdę działa przewidywalnie tylko w przypadku tarcz drukowanych tylko białym lub czarnym kryjącym podkładem, na to indeksy i koniec. Inne barwy mogą dawać nieprzewidywalne efekty. Może wyjść z tego coś bardzo ciekawego przy odpowiednim dobraniu materiału tarczy i farby Pantone, ale to wymaga eksperymentów. Tak w skrócie: metoda albo mocno budżetowa albo dla bardzo zaawansowanych. Może dać rewelacyjne rezultaty albo zakończyć się porażką.
2) druk na zagruntowanym podłożu
Warstwy:
- podłoże drukowe (surowa tarcza)
- farba podkładowa (zazwyczaj w miarę neutralna, kryjąca biała farba)
- farba Pantone
- indeksy itp.
Bezpieczna metoda, przewidywalne rezultaty. Światło przenikając przez Pantone odbija się od w miarę neutralnego białego podłoża.
3) a teraz kombinacje
Przykładowe warstwy:
- podłoże drukowe (surowa tarcza)
- biała farba podkładowa
- Pantone 1
- Pantone 2
- indeksy itp.
Możliwa jest też oczywiście rezygnacja z białego podkładu, druk dwoma pantonami na surowej tarczy i jakieś inne kombinacje. Ryzykowne, wymaga wielu eksperymentów, może dać znakomite rezultaty. W ten sposób można uzyskać tarczę, która poważnie zmienia barwę w różnym oświetleniu.
A żeby jeszcze bardziej skomplikować, to możliwe jest mieszanie Pantone z różnych wzorników, albo jakieś nietypowe domieszki i z tego co widzę, takie rozwiązanie są stosowane. Np. metaliczne Pantone wyglądają dość charakterystycznie, co w projektach wymagających takiej subtelności jak tarcze niekoniecznie byłyby pożądane, więc podejrzewam, że producenci mieszają "zwykłe" Pantone solid z niewielkimi dodatkami Pantonów metalicznych, żeby uzyskać coś pośredniego. Ryzykowne, to już jest ciężki kawałek chemii i zdecydowanie wymaga eksperymentów, żeby się farby nie pożarły ze sobą, z podłożem, albo żeby tarcza nie zaczęła dymić.
pozdrawiam
Narfas
Edit: uściślenia, no i jeden ort
Ostatnio zmieniony przez Narfas 2012-07-23, 00:08, w całości zmieniany 2 razy
:
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Narfas Dzięki za zestawienie Kawał roboty. Ja myślę, że powinniśmy mieć do czynienia z wariantem 2. Jeśli faktycznie tak wygląda proces w przypadku tarcz.
„Kto raz zejdzie z dobrej drogi, już nigdy nie zechce na nią powrócić”