Typ 17 w Chronostarze odzyskał twarz . Szkoda, ze koperta okazała się zbyt zniszczona do renowacji, ale tarcza wyszła całkiem ładnie. Musze przyznać, że wygląda dużo lepiej
dla przypomnienia:
Odpowiedz do tematu
:
Ну, погоди!
:
No wygląda nielicho Za siedemnastkę szczerze hejtuję ale tak z głębi jestestwa
...a koperta to dodaje temu łoczu tego czegoś... od razu widać że zegarek ma swoją historię a nie szufladstanding
...a koperta to dodaje temu łoczu tego czegoś... od razu widać że zegarek ma swoją historię a nie szufladstanding
:
no no
Na czy się wzorowałeś odnawiając tarczę??
Na czy się wzorowałeś odnawiając tarczę??
:
Na zegarku z kolekcji Marka Gordona, oczywiście
Ну, погоди!
:
Ostatnio zmieniony przez Spam 2012-04-25, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Pozwoliłem sobie bez twojej wiedzy założyć topik na watch.ru http://forum.watch.ru/showthread.php?t=114336 i wykorzystać twoje foty do zadania nurtującego mnie pytania "co to tam jest na tej tarczy". Mam nadzieje że się nie gniewasz za "pożyczenie" praw autorskich.
Na tarczy są cyryliczne bukfy "МTП ЖДР-НA МОСКВА" to jest po naszemu "MTP ŻDR-NA MOSKWA". Już coś. O dziwo w sieci nic sensownego nie znalazłem. Co do skrótu
"МTП ЖДР-НA МОСКВА" ma to być "Трест Местной Промышленности Железнодорожного Района Москва" po naszemu w wolnym tłumaczeniu "Związek Miejscowego Przemysłu Kolejowego Rejonu Moskwa"
Wygląda na to że taka tarcza była bita dla "konkretnej" gałęzi przemysłu bądź "przedsiębiorstwa" jeżeli o takowym można mówić w stosunku do sojuza. Być może to coś na kształt kieszonek Doxa czy Tissot często spotykanych u nas z tarczami W.Grabau Warszawa
Edytka: i oczywiście zapomniałem. Na początku z tropu zbiła mnie kolejność liter na tarczy. W pierwszym rzędzie T jest większe od dwu pozostałych bukf i to T jest pierwszą literą skrótu. Nie "МTП ЖДР-НA МОСКВА" a właściwie "TМП ЖДР-НA МОСКВА" co w konsekwencji daje "Трест Местной Промышленности Железнодорожного Района Москва". Gdyby sie jeszcze przyczepić do tego "НA" po kresce to nie dwie kolejne pierwsze litery słów skrótu a rozszerzenie do litery "P" czuli naszego "R" "Р-НA" = Района
Na tarczy są cyryliczne bukfy "МTП ЖДР-НA МОСКВА" to jest po naszemu "MTP ŻDR-NA MOSKWA". Już coś. O dziwo w sieci nic sensownego nie znalazłem. Co do skrótu
"МTП ЖДР-НA МОСКВА" ma to być "Трест Местной Промышленности Железнодорожного Района Москва" po naszemu w wolnym tłumaczeniu "Związek Miejscowego Przemysłu Kolejowego Rejonu Moskwa"
Wygląda na to że taka tarcza była bita dla "konkretnej" gałęzi przemysłu bądź "przedsiębiorstwa" jeżeli o takowym można mówić w stosunku do sojuza. Być może to coś na kształt kieszonek Doxa czy Tissot często spotykanych u nas z tarczami W.Grabau Warszawa
Edytka: i oczywiście zapomniałem. Na początku z tropu zbiła mnie kolejność liter na tarczy. W pierwszym rzędzie T jest większe od dwu pozostałych bukf i to T jest pierwszą literą skrótu. Nie "МTП ЖДР-НA МОСКВА" a właściwie "TМП ЖДР-НA МОСКВА" co w konsekwencji daje "Трест Местной Промышленности Железнодорожного Района Москва". Gdyby sie jeszcze przyczepić do tego "НA" po kresce to nie dwie kolejne pierwsze litery słów skrótu a rozszerzenie do litery "P" czuli naszego "R" "Р-НA" = Района
Ostatnio zmieniony przez Spam 2012-04-25, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
:
Dobra robota Spam, tylko dlaczego z Pawła zrobiłeś przyjaciółkę ?
A co do tego napisu/skrótu to jeszcze na jakimś innym starym zegarku ruscy go dawali.
Też było kiedyś na watch.ru, nie mogę sobie przypomnieć na jakim ale poszukam
A co do tego napisu/skrótu to jeszcze na jakimś innym starym zegarku ruscy go dawali.
Też było kiedyś na watch.ru, nie mogę sobie przypomnieć na jakim ale poszukam
:
Ruska język trudna język. Na swoją obronę powiem że się śpieszyłem ale o w poście o 21:21 się zrehabilitowałem http://forum.watch.ru/showthread.php?t=114336 oczywiście i tak są błędy, a ja ruski miałem tylko w podstawówce... a babka mówiła... ucz się... przyda ci się... wtedy w życiu nie przypuszczałbym że szukał będę pomocy u hajdamaków na ruskim forum
Ostatnio zmieniony przez Spam 2012-04-25, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Yakovlev napisał/a: |
Dobra robota Spam, tylko dlaczego z Pawła zrobiłeś przyjaciółkę ? |
Ruska język trudna język. Na swoją obronę powiem że się śpieszyłem ale o w poście o 21:21 się zrehabilitowałem http://forum.watch.ru/showthread.php?t=114336 oczywiście i tak są błędy, a ja ruski miałem tylko w podstawówce... a babka mówiła... ucz się... przyda ci się... wtedy w życiu nie przypuszczałbym że szukał będę pomocy u hajdamaków na ruskim forum
Ostatnio zmieniony przez Spam 2012-04-25, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
:
Nie trza było poprawiać, i tak zrozumieli
Też myślałem, że rosyjski do niczego mi się w życiu nie przyda.
A teraz okazuje się, że jednak tak.
Obok CW to drugie moje ulubione forum.
Spam napisał/a: |
Ruska język trudna język. Na swoją obronę powiem że się śpieszyłem ale o w poście o 21:21 się zrehabilitowałem http://forum.watch.ru/showthread.php?t=114336 oczywiście i tak są błędy, a ja ruski miałem tylko w podstawówce... a babka mówiła... ucz się... przyda ci się... wtedy w życiu nie przypuszczałbym że szukał będę pomocy u hajdamaków na ruskim forum |
Nie trza było poprawiać, i tak zrozumieli
Też myślałem, że rosyjski do niczego mi się w życiu nie przyda.
A teraz okazuje się, że jednak tak.
Obok CW to drugie moje ulubione forum.
:
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2014-02-19, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Zdjęcia się straciły, więc...
Mechanizm niestety mi się zatrzymywał w pozycji tarcza w dół, więc go w końcu rozmontowałem, żeby znaleźć przyczynę. tradycyjnie podejrzewałem oś balansu lub jego łożysko, ale przyczyna okazała się inna.
W mechanizmie brakowało śrubki mostka sekundnika, który nieco odstawał i blokował balans. Widać jej brak - pod centralnym kołem przekładni.
Po uzupełnieniu śrubki działa idealnie. Żeby usupełnić ten brak trzeba było rozebrać praktycznie cały mechanizm, bo zeby wyjąc koło centralne trzeba zdjąc wszystkie mostki...
I jeszcze raz zdjęcie spod tarczy z chybotkowym mechanizmem nastawczym...
Mechanizm niestety mi się zatrzymywał w pozycji tarcza w dół, więc go w końcu rozmontowałem, żeby znaleźć przyczynę. tradycyjnie podejrzewałem oś balansu lub jego łożysko, ale przyczyna okazała się inna.
W mechanizmie brakowało śrubki mostka sekundnika, który nieco odstawał i blokował balans. Widać jej brak - pod centralnym kołem przekładni.
Po uzupełnieniu śrubki działa idealnie. Żeby usupełnić ten brak trzeba było rozebrać praktycznie cały mechanizm, bo zeby wyjąc koło centralne trzeba zdjąc wszystkie mostki...
I jeszcze raz zdjęcie spod tarczy z chybotkowym mechanizmem nastawczym...
Ostatnio zmieniony przez pmwas 2014-02-19, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Ну, погоди!
:
:
Odpowiedz do tematu
O temat sprzed mojej rejestracji na forum pojawił się znów! Nawet nie wiedziałem o tej staruszce .
Były starszy szeregowy Wintergreen był to złośliwy gnojek, który znajdował zadowolenie w swojej bezsensownej pracy.