Witam,
Odkopałem bardzo stary i mało (raczej) wartościowy (pasówka z mechanizmem KANO?) niedziałający zegarek mojej mamy. Postanowiłem się więc na nim trochę wprawić, przed ewentualnymi drobnymi naprawami mechanizmów wartościowszych zegarków będących w moim posiadaniu.
Tak więc moje pytanie brzmi: w czym i w jaki sposób wymyć elementy mechanizmu?
Odpowiedz do tematu
: Czym i w jak sposób wyczyścić mechanizm w warunkach domowych
:
W domowych warunkach wystarczy benzyna ekstrakcyjna, włożyć elementy do jakiegoś pojemnika z benzyną, "wymoczyć" przez jakiś czas, wspomóc się ewentualnie jakimś małym pędzelkiem.
Ja używam kąpieli w gronalu, potem płuczę wodą i zanurzam w rozcieńczalniku spirytusowym Izopropylu. Użycie tych dwóch preparatów gwarantuje że elementy po myciu mają fajny połysk.
Przy stosowani spirytusu należy uważać na takie elementy jak pelety kotwicy i palec przerzutowy koła balansowego, są one wklejane na szelak , a ten łatwo się rozpuszcza w spirytusie. Zanurzenie tych elementów ograniczam do kilku sekund i natychmiast je suszę.
Ja używam kąpieli w gronalu, potem płuczę wodą i zanurzam w rozcieńczalniku spirytusowym Izopropylu. Użycie tych dwóch preparatów gwarantuje że elementy po myciu mają fajny połysk.
Przy stosowani spirytusu należy uważać na takie elementy jak pelety kotwicy i palec przerzutowy koła balansowego, są one wklejane na szelak , a ten łatwo się rozpuszcza w spirytusie. Zanurzenie tych elementów ograniczam do kilku sekund i natychmiast je suszę.
:
Nie widzę linku.
A jaką oliwę do przesmarowania byście polecali? W Time-Polu widzę "oliwę mineralna do zegarków naręcznych" i "oliwa syntetyczna uniwersalna do zegarków naręcznych"??
auza napisał: |
Tutaj trochę do czytania: http://zegarkiclub.pl/for...08ecb67afa28a36 |
:
...najedź strzałką na tekst "ink do tematu na KMZiZ" i kliknij (chyba, że u Ciebie faktycznie to nie działa).
...Ps - jeżli wklejacie "przerobione" linki do stron, podkreślajcie tekst - będzie to wtedy lepiej widoczne
mowczar napisał: |
Nie widzę linku. |
...najedź strzałką na tekst "ink do tematu na KMZiZ" i kliknij (chyba, że u Ciebie faktycznie to nie działa).
...Ps - jeżli wklejacie "przerobione" linki do stron, podkreślajcie tekst - będzie to wtedy lepiej widoczne
:
Link już działa. Dzięki.
Maxio napisał: | ||
|
:
A jaki mechanizm jest najłatwiejszy na początek ?
Chodzi o te z ZSSR
Chodzi o te z ZSSR
:
2602
A jeszcze lepiej 3602
Nie ma kalendarza, nie ma antywstrząsu, jedyne miki to niecentralny sekundnik
A jeszcze lepiej 3602
Nie ma kalendarza, nie ma antywstrząsu, jedyne miki to niecentralny sekundnik
:
...to może ja też się zacznę uczyć
:
No w końcu wypadało by
Maxio napisał: |
...to może ja też się zacznę uczyć |
No w końcu wypadało by
:
No więc rozebrałem cały zegarek w drobny mak. Każdą duperelę wymoczyłem w benzynie. Syf zeszedł ale naloty pozostały. Gronalu niestety nie mam. Oliwy do smarowania też. A ponieważ to fajna zabawa to chciałbym teraz wszystko zmontować do kupy.
I tak się zastanawiam co by było jakbym to wszystko naoliwił WD40 ...
Coś czuję że zostanę wyklęty...
I tak się zastanawiam co by było jakbym to wszystko naoliwił WD40 ...
Coś czuję że zostanę wyklęty...
:
Daruj sobie WD -40 juz lepiej wypic kieliszek WoDki moze 40 tke
:
No to chyba się zastosuję do Twojej rady z parę razy.... z żalu z przerwania świetnej zabawy...
hotwax napisał: |
Daruj sobie WD -40 juz lepiej wypic kieliszek WoDki moze 40 tke |
:
Lepiej zaopatrz się w jakąś oliwę do zegarków, były kiedyś rozważania na ten temat i eksperymentalnie możesz użyć samochodowego oleju silnikowego 0w/30 lub 0w/40. Poczytaj ten artykuł na kizi, smarowanie zegarka to nie to samo co smarowanie samochodu, oliwy używa się oszczędnie w zegarkowych proporcjach.
:
Tak jak Sylwek mówi - jeśłi nie masz oleju spcjalistycznego, i w zasadzie robisz eksperyment - to możesz próbować "organoleptycznie" oleje samochodowe. Im gęstszy -tym się go stosuje do mniej ruchawych części.
Odpowiedz do tematu
mowczar napisał: |
No więc rozebrałem cały zegarek w drobny mak. Każdą duperelę wymoczyłem w benzynie. Syf zeszedł ale naloty pozostały. Gronalu niestety nie mam. Oliwy do smarowania też. A ponieważ to fajna zabawa to chciałbym teraz wszystko zmontować do kupy.
I tak się zastanawiam co by było jakbym to wszystko naoliwił WD40 ... Coś czuję że zostanę wyklęty... |
Tak jak Sylwek mówi - jeśłi nie masz oleju spcjalistycznego, i w zasadzie robisz eksperyment - to możesz próbować "organoleptycznie" oleje samochodowe. Im gęstszy -tym się go stosuje do mniej ruchawych części.