Witam!
Dostałem niedawno od znajomego swojego pierwszego ruska, komandirski, taki jak w poniższym linku, tarcza z żaglówkami na którą nie mogę patrzeć, jak przeglądałem te zegarki na pewnej stronie to absolutnie każdą inną bym nosił, a tej absolutnie nie moge zdzierżyć.
Natomiast dorwałem też dośc podniszczonego wostoka komandirskiego ale takiego, tarcza w stanie nie idealnym ale może być (przykłądowe foto chodzi o kopertę z koronką na 2 godiznie i innym bezelem):
Czy ktoś wie czy tarcza podejdzie? I na jakie koszta sie nastawić?
A może ma ktoś tarczę na wymianę lub na sprzedaż ?
A może ktoś poprostu wymieni się komandira na komandira? Mój zegarek w stanie NOS, z czerwonym pudełeczkiem, orginalnym rachunkiem po rusku.
Pozdrawiam!
Odpowiedz do tematu
: Komandirskie, wymiana tarczy - czy będzie pasować?.
Ostatnio zmieniony przez Notorious 2011-12-21, 14:37, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Notorious 2011-12-21, 14:37, w całości zmieniany 1 raz
:
Czyli nie będzie pasować, cóż trzeba szukać dalej, dzięki. Może jednak ktoś się skusi na wymiankę? nie musi byc nówka.
:
Ten komandir z tarczą z żaglówkami, to nie automat, tylko manual. W tych kopertach Wostok stosuje werk manualny 2414, Komandirskie automaty są w innych kopertach.
Tarczę można wymienić, będzie pasowała. Nawet jeśli teoretycznie będziemy chcieli przełożyć tarczę z automata do manuala, lub odwrotnie, to nie ma z tym żadnego problemu, te tarcze są wymienne i będę pasować, sam robiłem takie przekładki
Tarczę można wymienić, będzie pasowała. Nawet jeśli teoretycznie będziemy chcieli przełożyć tarczę z automata do manuala, lub odwrotnie, to nie ma z tym żadnego problemu, te tarcze są wymienne i będę pasować, sam robiłem takie przekładki
СДЕЛАНО В СССР – najlepsze zegarki na świecie !!!
:
Jesteś pewien ? Mnie się nie udało przełożyć "noworuskiej" tarczy do starej Amfy - był minimalnie większy rozstaw nóżek. Teraz się zastanawiam, czy nie były zgięte
:
Nie przekładałem tarcz między noworuskimi i starymi radzieckimi - może faktycznie w takiej konfiguracji coś nie będzie pasować.
Przekładałem za to tarcze pomiędzy wszystkimi typami noworuskich produktów z Czistopola - Komandirski manual, Komandirski automat i Amfibia mają tarcze na 100% wymienialne
Przekładałem za to tarcze pomiędzy wszystkimi typami noworuskich produktów z Czistopola - Komandirski manual, Komandirski automat i Amfibia mają tarcze na 100% wymienialne
СДЕЛАНО В СССР – najlepsze zegarki na świecie !!!
:
Problemem może być tutaj koperta, otwór na wałek i gwint koronki. Mechanizmy prawdopodobnie są takie same, ale średnice tarcz mogą być trochę różne, dodatkowo może okazać się, że tarcza będzie przekręcona tzn. w nowej kopercie okno datownika będzie około godz. 5 lub w innym nieprawidłowym położeniu.
:
Eee ... że co
Limak napisał/a: |
Problemem może być tutaj koperta, otwór na wałek i gwint koronki. Mechanizmy prawdopodobnie są takie same, ale średnice tarcz mogą być trochę różne, dodatkowo może okazać się, że tarcza będzie przekręcona tzn. w nowej kopercie okno datownika będzie około godz. 5 lub w innym nieprawidłowym położeniu. |
Eee ... że co
:
Załóżmy, że przekładamy cały stary mechanizm z tarczą do nowej koperty - to w takim wypadku okno datownika będzie w okolicach godz. 4. Możliwe że tarcze można przesunąć, przestawić w prawidłowe położenie ale muszą być dodatkowe otwory na kołki w mostku. Czy są tego nie wiem a może tarcza jest przyklejona mechanizmu nie rozbierałem więc mogę mylić się.
:
Ostatnio zmieniony przez Smok 2011-12-22, 04:30, w całości zmieniany 1 raz
Gdyby z komandira z koronką na 2 przełożyć tarczę do zegarka z koronką na 3 to będzie przekrzywiona. Tarcza w wersji z koronką na 2 ma inne usytuowanie nóżek względem okienka datownika.
Ostatnio zmieniony przez Smok 2011-12-22, 04:30, w całości zmieniany 1 raz
СДЕЛАНО В СССР – najlepsze zegarki na świecie !!!
:
Limak chwała Ci za to, że probujesz pomoc.
Staraj się tylko odpowiadac dokładnie na pytanie, a nie tworzyc chaos informacyjny.
Staraj się tylko odpowiadac dokładnie na pytanie, a nie tworzyc chaos informacyjny.
:
Masz rację, zasugerowałem się tym pierwszym że jest w automacie - a z tego co widzę, nie jest. Tam jest 2414 w obu. W tym układzie, z mojego doświadczenia, koronka, tubus i wymiary wewnatrz koperty są takie same. Nie wiem czy średnica tarczy też, ale co do kołków mocujacych - tu może być pies pogrzebany.
Limak napisał/a: |
Problemem może być tutaj koperta, otwór na wałek i gwint koronki. Mechanizmy prawdopodobnie są takie same, ale średnice tarcz mogą być trochę różne |
Masz rację, zasugerowałem się tym pierwszym że jest w automacie - a z tego co widzę, nie jest. Tam jest 2414 w obu. W tym układzie, z mojego doświadczenia, koronka, tubus i wymiary wewnatrz koperty są takie same. Nie wiem czy średnica tarczy też, ale co do kołków mocujacych - tu może być pies pogrzebany.
:
Panowie , a to nie jest mała Amfibia-Komandir. Jesteście pewni, że to ma takie same wymiary? Czy to ja się tylko ta koronką źle sugeruję
:
Ostatnio zmieniony przez Svedos 2011-12-22, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
Tarcze w Wostokach mają taka samą średnicę o ile pamiętam to jest 28,5 mm lub 29,5 mm, mogą się różnić tylko rozstawem nóżek.
Oczywiście tarcza od modelu z koronką na godz 2 na 100 % nie będzie pasowała do modelu z koronką na 3 nawet jeśli rozstaw nóżek będzie taki sam to po zamontowaniu do werku i koperty "nastapi " wizualne przesunięcie tarczy i godzina 12 bezie na 1.
Oczywiście tarcza od modelu z koronką na godz 2 na 100 % nie będzie pasowała do modelu z koronką na 3 nawet jeśli rozstaw nóżek będzie taki sam to po zamontowaniu do werku i koperty "nastapi " wizualne przesunięcie tarczy i godzina 12 bezie na 1.
Ostatnio zmieniony przez Svedos 2011-12-22, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
:
Nie, to duży komandir. Mała amfibia ma inne uszy, poza tym że jest mniejsza
Odpowiedz do tematu
Cytat: |
Panowie , a to nie jest mała Amfibia-Komandir |
Nie, to duży komandir. Mała amfibia ma inne uszy, poza tym że jest mniejsza