8 dni
Odpowiedz do tematu

: 8 dni
Ktoś zna ten model? wyglada na wojskowy ale??
W środku żadnych oznaczeń się nie dopatrzyłem procz bitych cyfr 26 3

Wyglada jakby tarcza z mechanizmem była odkręcona od czegoś?






..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..

Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
To chyba jest "panelur" tzn. zegar z jakiegos starego samochodu czy innego pojazdu.

:
zbyszke napisał/a:
To chyba jest "panelur" tzn. zegar z jakiegos starego samochodu czy innego pojazdu.

Tak, przypomina zegary pokladowe. Pozostaje zidentyfikowanie cywil, czy wojskowy oraz lata produkcji.
Jak na wojskowy to brakuje, bic odbioru wojskowego, ale jak napisalem wczesniej brakuje tez bodajze "puszki" i może wlasnie na niej były bicia?

Jestem skłonny do produkcji przed lub wojennej, ale to tylko moje domniemamnia, niczym nie podparte :D

..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..

Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
Tak to my guzik stwierdzimy :P chyba że ktos ma/widzial identyczny zegar. Opakowanie i stylistyka są dość powszechne, tutaj masz np. bardzo podobnego stylistycznie cywilnego Walthama :



Gdybym mial zgadywać - to wlaśnie tam szukałbym korzeni. Musisz go rozbebeszyć ;-)

Ostatnio zmieniony przez ALAMO 2011-12-02, 15:24, w całości zmieniany 1 raz
:
Ten zegarek bedzie z jakiegoś pojazdu lub samolotu, ponieważ otwierany jest na kołysce która to ma 4 otwory na śruby montażowe do blatu.

Pozdro!!!
:
.. czyli aby nakręcić trzeba go otworzyć na zawiasie .

:
Rudolf napisał/a:
.. czyli aby nakręcić trzeba go otworzyć na zawiasie .

Wlasnie tak na to wygląda:)

Nie chce go bardziej rozkładać, tym bardziej że sprawny. Jedynie to jest mozliwosc zdjecia obudowy mechanizmu, ktora jest zamykana na 'kluczyk' od nakręcania

Wydaje mi sie ze to bardziej wojak lub coś co montowano w pojazdach ktore mocno dostawały po dupie- cywilne samoloty?.
Gdyż grubość szkiełka jak napisze 5 mm to nie skłamie. W domowych i cywilnych raczej dawali zwykłe cienkie szybki.






[ Dodano: 2011-12-02, 16:02 ]
Dodam że luma jest na cyfrach i wskazówkach, a i daje dość mocno

Ostatnio zmieniony przez Monter 2011-12-02, 16:01, w całości zmieniany 1 raz
..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..

Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
Dla mnie to jest zegar samochodowy, i do tego hamerykanski. Jedzie mi cały czas Walthamem.

:
ALAMO napisał/a:
Dla mnie to jest zegar samochodowy, i do tego hamerykanski. Jedzie mi cały czas Walthamem.

Możet być że to samochodowy i to jest jakiś trop
Zaczalem szperać po necie ale jak na razie bez rezultatu

[ Dodano: 2011-12-02, 20:14 ]
http://www.liveauctioneers.com/catalog/9987/page1

Polecam, dopiero co znalazlem, kilkaset dawnych zegarkow samochodowych.

Ostatnio zmieniony przez Monter 2011-12-02, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..

Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
jakby tak pozbyc sie bebna i zobaczyć co pod nim dokładnie siedzi to łatwiej było by stwierdzic co to dokładnie jest. Cywilne samochodowe i te uzywane na motorówkach czy jachtach równiez miały grube szkła. Lotnicze niemieckie w czasie 2WŚ miały np grube szkła syntetyczne zbrojone podobnie zresztą naręczne i kieszonkowe. Szkłow wkieszonkowym miało 4mm grubości i było z tak twardego materiału że jedyna opcja nadania odpowiedniego profilu była tokarka. szkła do naręcznych standardowych służbowych miały 3mm i też były profilowane na tokarkce. 8-mio dniowe Junghansy na J30 miały grube na 5mm szkło,zaś chrono z 2WŚ na J30BZ gruby na 5mm syntetyk zbrojony profilowany na tokarce.

Pozdro!!!
:
kaido2, boje sie ze podczas zdejmowania bebna, zeskoczy mi sprężyna :evil: bo chyba tak tam jest to zbudowane

Ostatnio zmieniony przez Monter 2011-12-03, 07:32, w całości zmieniany 1 raz
..stare chłopy a pokazują pudełka...jak dzieci..

Wilk jest tylko jeden ! podrupkowicze...
Darmowy serwer fotek do 16 GB
:
Na zębach bębna jest zapadka którą odciągasz i spuszczasz naciąg.Jak spężyna zejdzie to demontujesz koronkę.Z boku powinna byc śrubka którą wystarczy poluzować i koronka zejdzie do góry. jak ściągniesz koronkę to bęben praktycznie już sam wyjdzie, bo sprężyna wypchnie go delikatnie do góry. Założenie tego jest tak samo proste jak rozebranie i nie wymaga skomplikowanych narzędzi(wystarczy śrubokręcik do poluzowania śrubki trzymającej koronkę).tego sie nie da popsuć.

Pozdro!!!
:
z tego co ostatnio zglebialem temat, to zauwazylem taka zaleznosc...

zegary samolotowe w zdecydowanej wiekszosci mialy czarna tarcze, zegary samochodowe w zdecydowanej wiekszosci mialy biala tarcze :)

:
I tak nikt nam nie udowodni że czarne jest czarne :twisted:
BTW - nie tylko samolotowe. Wojskowe zasadniczo były czarne, chyba że okrętowe - bo te były białe :lol:

:
Te okrętowe zazwyczaj były białe , ale też były wyjątki np w KM. Wszystko zalezało od tego do jakiego celu dany zegar miał służyć.

Pozdro!!!
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.