Strieła jako przykład, ale tak oznaczane tarcze zdarzają się również na wczesnych Kirowskich i później Poljotach, i pewnie jeszcze wielu innych.


Po pierwsze:
КЛ1 - oznacza 1 klasę dokładności mechanizmu.
A nie jak twierdzą za miedzą "Pierwyj sort"

Po drugie:
Poszczególne elementy zegarków takie jak np. kamienie, mechanizmy czy tez kompletne modele były produkowane wg:
1. ГОСТ - GOST - normy produkcyjne,
2. ВТУ - Временно Технические Услловия - Tymczasowe Warunki Techniczne
3. CТУ - Специальные Технические Услловия - Specjalne Warunki Techniczne
4. ТУ - Технические Услловия - Warunki Techniczne
Za każdym razem określone oddzielną numeracją i datą wdrożenia.
Ogólnie można przyjąć, że klasy dokładności w czasach ZSRR przedstawiały się następująco:
CHRONOMETRY - -10 / +10 sek/dobę
PRECYZYJNE - -15 / + 10 sek/dobę
1 KLASA DOKŁADNOŚCI (oznaczana na tarczach do około 1964 roku):
- montaż ręczny - -10 / +25 sek/dobę
- montaż zautomatyzowany - -20 / +40 sek/dobę
MECHANIZMY O PODWYŻSZONEJ DOKŁADNOŚCI
- montaż ręczny - -10 / +30 sek/dobę
2 KLASA DOKŁADNOŚCI (nie oznaczana na tarczach !!!) - od -/+ 45 sek/dobę do -25 / +65 sek/dobę
Ale jak to w czasach ZSRR było wiele wyjątków, które nie powinny dziwić

Np.
Mołnia 3017, z włączonym stoperem, zapis w paszporcie mówi o odchyłce -50 / +10 sek.dobę.
Poljot Kosmos, zapis w paszporcie mówi o klasie 1 i odchyłce +/- 45 sek/dobę.
Itd, itp.
W latach późniejszych klasy dokładności podzielone zostały na 4 grupy każda, ale o tym może później

EDIT:
Zapomniałem o СТУ.