Morski chronometr 6MX
Odpowiedz do tematu

:
I na takich kiedyś przyjdzie Dobra Zmiana :złośliwiec:


Gboo.

"We offer best solutions in search of a problem"
:
Można od tego złapać jakąś Czerwoną Zarazę :złośliwiec: .

:
jaro19591 napisał/a:
Można od tego złapać jakąś Czerwoną Zarazę :złośliwiec: .


Mogą być z "zarazą", byle by miała wzorcowe wymiary :D

:
Jacek. napisał/a:
I na takich kiedyś przyjdzie Dobra Zmiana :złośliwiec:


Gboo.


Luuz, miałem zajęcia z oportunizmu :))

:
Ale jak to nosić? Uprząż jakaś albo chomąto?

Antisocial and faceless...
:
Lektyka ;)

A w ogóle tego się nie nosi to się PODZIWIA ;)

"trzeba nim począśc zeby zaczoł chodzic"
:
mw75 napisał/a:
Ale jak to nosić? Uprząż jakaś albo chomąto?


Musisz zanabyć do tego stosowny jacht :))

:
Super jest (są) :shock: :shock: cool

Pozdrawiam
Krzysiek/Fazi64

____________________________________
...Ruski trollu - idi na ch.j...
:
Info 1:
Tu wcześniej wstawiłem info, że "najbliższym krewnym" tego ruskiego 6MX jest Lange&Sohne.
http://www.czwarty-wymiar...r=asc&start=510

Jednak znalazłem info, nie dokument a tekst przepisany z tego dokumentu, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów ZSRR nr 727 z dnia 29.01.1947r. zezwala się przekazać otrzymane z Niemiec morskie chronometry i zegary pokładowe (морские хронометры и палубные часы) Wempe-Werke w ilości 422 sztuk niżej wymienionym ministerstwom:
- Ministerstwo Sił Zbrojnych ZSRR (dla sił morskich) - МХ-247 szt. ПЧ-75 szt.
- Ministerstwu Marynarki Wojennej - МХ-30 szt. ПЧ-40 szt.
- Ministerstwu Spraw Wewnętrznych - МХ-20 szt. ПЧ-10 szt.

Dodatkowo wadliwe i niekompletne chronometry morskie w ilości 30 sztuk wg potrzeb ministerstw, pewnie na części serwisowe?

Info 2:
Każda jednostka nawodna i podwodna radzieckiej Marynarki Wojennej musiała być wyposażona w 1 morski chronometr i 2 zegary pokładowe (awaryjne). Chronometr znajdował się w kapitańskiej kajucie lub na mostku. Dosłownie jest napisane "obok kapitana".

Info3:
Na ruskim forum dyskutowano o różnych numerach seryjnych na mechanizmach i tarczach a porównując daty wybite na mechanizmach, ktoś stwierdził, że w 3 lata wyprodukowano tylko 33 chronometry.
W odpowiedzi na oficjalne zapytanie złożone do 6MX (Часовая Мануфактура 6МХ), która po dziś dzień produkuje te chronometry otrzymali wyjaśnienie, że:
- różne numery na tarczy i mechanizmie to normalne. Numer na tarczy, służył do identyfikacji chronometru złożonego "pod klucz". Samych mechanizmów w czasach ZSRR wyprodukowano znacznie więcej niż kompletnych chronometrów. Mechanizmy były wysyłane do stoczniowych warsztatów jako zestawy naprawcze.
- numer na tarczy lub mechanizmie nie przedstawia żadnej wartości informacyjnej dla użytkownika (kupującego). Ten na tarczy służył do identyfikacji kapitana, który pobrał chronometr lub do identyfikacji pracownika składającego komplet w przypadku wykrycia wad montażowych, w końcu do rejestracji w przypadku okresowego serwisu bądź naprawy, aby trafił do tego samego majstra, który go pierwotnie składał (mechanizm mógł wtedy zostać wymieniony).
- w latach 1968-69 wychodziły pod nazwą "1МЧЗ", później z napisem "Полёт". Od 2016 r. produkowany jest pod nazwą "6МХ".
- w chwili obecnej chronometr w 100% produkowany jest w Moskwie. Tylko przy jego produkcji zatrudnionych jest 50 osób, jednak ostatecznym montażem zajmują się wyłącznie 2 osoby.
Pełen cykl produkcyjny 1 sztuki trwa 60 dni.

I to na razie tyle... ;)

The future will start tomorrow, not today.

G. Gerlach - polskie zegarki
:
Yakovlev napisał/a:

Każda jednostka nawodna i podwodna radzieckiej Marynarki Wojennej musiała być wyposażona w 1 morski chronometr i 2 zegary pokładowe (awaryjne).


Co pełniło funkcję pokładowych przed Poljotem?

Cytat:
Chronometr znajdował się w kapitańskiej kajucie lub na mostku. Dosłownie jest napisane "obok kapitana".


Masz ten fragment w oryginale?

Gboo.

"We offer best solutions in search of a problem"
:
Wszystko Jacek.
LeCoultre, UN, Longinesy ...
Imperialna flota kupowała co podeszło.

:
Jacek. napisał/a:

Masz ten fragment w oryginale?

Gboo.


W oryginale jest tak:
"Все надводные и подводные корабли ВМФ должны быть снабжены хронометром 6МХ (1 шт.) и палубными часами ЧП (2 шт.). 6МХ должен быть размещён в капитанской каюте-мостике рядом с капитаном..."

[ Dodano: 2017-12-03, 15:16 ]
Jacek. napisał/a:


Co pełniło funkcję pokładowych przed Poljotem?

Gboo.


W 1922 zakupili takie jak niżej w linku.
http://chasy.ru/forum/top...kie-hronometry/
Ciekawe są dwa odnośniki w pierwszym poście, na dole.

W 1923 Longines


W 1943 dla służb kartograficznych zamówili jakieś z USA (korekta daty)

Ostatnio zmieniony przez Yakovlev 2017-12-03, 19:31, w całości zmieniany 2 razy
The future will start tomorrow, not today.

G. Gerlach - polskie zegarki
:
Dzięx.
Intereujące...

G.

"We offer best solutions in search of a problem"
:
Poljoty jednak miały zgodne numery mechanizmu z tarczą, i produkowane były pod dwoma nazwami...

a tu może komuś się przyda (Roman :) ) : http://measurement.ru/gk/vremya/03/10.htm

[ Dodano: 2018-01-24, 12:28 ]
no i może to : http://www.td-timer.ru/ca...cheniya/chp.htm

Ostatnio zmieniony przez diver 2018-01-24, 12:29, w całości zmieniany 1 raz
nie zadawaj się z trollem, wybieraj większość ;)
:
diver napisał/a:
Poljoty jednak miały zgodne numery mechanizmu z tarczą, i produkowane były pod dwoma nazwami...

a tu może komuś się przyda (Roman :) ) : http://measurement.ru/gk/vremya/03/10.htm

[ Dodano: 2018-01-24, 12:28 ]
no i może to : http://www.td-timer.ru/ca...cheniya/chp.htm


Pokazałeś dwa różne zegary. Chronometr i pałubnyje. Pisałem o tym powyżej.
A wierzyć możesz w co chcesz. Widocznie producent nie ma racji ;)

The future will start tomorrow, not today.

G. Gerlach - polskie zegarki
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.