![](http://img673.imageshack.us/img673/968/udXmsv.jpg)
Tym razem obiektem inspiracji jest Polski parowóz pospieszny Pm-36 , chluba i duma Polskiego kolejnictwa. Podwaliny konstrukcji tego unikatowego parowozu powstały w biurze konstrukcyjnym Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce (Fablok) w 1936 r. W zasadzie to parowozów bo powstały dwa egzemplarze, jeden w otulinie aerodynamicznej oznaczony jako Pm-3-2 i drugi tradycyjny Pm-3-2 przez kolejarzy nazwany Piękną Heleną. Ten ostatni przetrwał zawieruchę i służy do dzisiaj w lokomotywowni w Wolsztynie.
Więcej historii i technikaliów w linku poniżej
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pm36
http://sedina.pl/wordpres...pieszny-pm36-2/
Dwa egzemplarze lokomotywy, to w zasadzie dwa projekty zegarków
Jeden elegancik poświęcony Pm-3-1 w otulinie aerodynamicznej. Biała "ceramiczna" tarcza indeksy cyfrowe żółte z czarnymi obwódkami, wskazówki niebieskie z żółtą lumą
![](http://img743.imageshack.us/img743/738/P3F7oi.jpg)
![](http://img743.imageshack.us/img743/132/HENPLg.jpg)
Drugi "czarny smoluch" przypisany do Pm-36-2, czyli wesji bez oruliny aerodynamicznej, czarna tarcza z białymi indeksami (być może z lumą) do tego białe wskazówki wypełnione lumą, która będzie świecić na zielono.
Na traczy pojawią się być może czerwone napisy.
![](http://img913.imageshack.us/img913/7311/mTrIrC.jpg)
![](http://img674.imageshack.us/img674/8059/E0BJyn.jpg)
i inna wersja
![](http://img540.imageshack.us/img540/7201/ZGc3Q8.jpg)