Wielu
![:D :D](images/smiles/mosking.gif)
Tak naprawde są różne typy mechanizmów wielobębnowych.
Możesz je łączyć szeregowo, równolegle, lub funkcyjnie.
Zasadniczo pomysły na wiele sprężyn wywodzą się w prostej linii z zegarków z komplikacjami.
Raz, że wymagają większej energii. Dwa, że często aktywacja lub działanie funkcji obciąża sam mechanizm, przez co potrzebuje większego momentu by zachować stabilność chodu.
Więc zaczęto z tym eksperymentować.
Przy sprzęgu równoległym, wyzwalasz energię z dwóch bębnów symetrycznie, przez co długo momenty siły są stabilne i nie zmieniają precyzji chodu. Stosowano to w zegarkach majacych kilka, a nawet kilkanaście dni rezerwy naciągu. Dodatkowo, łącznie dają większą siłę więc można to stosować do modeli majacych większe zpaotrzebowanie.
Przy sprzęgu szeregowym, główny wpływ miało to na precyzję chodu na wydłużonej rezerwie.
Przy sprzęgu funkcyjnym, oddzielało się zasilanie samego mechanizmu - który pozostawał stabilny i nie zmieniały się jego parametry pracy. Za dodatrkowe funkcje odpowiadał drugi, zapasowy bęben ze sprężyną.
A czemu już nie?
![hmmm hmmm](images/smiles/scratch_one-s_head.gif)
No generalnie, to tak. Jest sporo nowych projektów dwubębnowych, z tym że wszystkie skupiają się na wydłużeniu rezerwy. Inne funkcje zostały po prostu substytuowane przez inne - nowocześniejsze - urządzenia.