|
Czwarty Wymiar ...world wide watches... |
|
Warsztat - miyota 9015
kopeć - 2012-12-03, 13:17 Temat postu: miyota 9015 Witajcie - ostatnio, zakupiłem sobie Silver Jeta Android. Jak wiadomo cyka w nim Miyota 9015 hi-beat 28,8. Czy moglibyście się podzielić Waszą opinia n/t tego, lub podobnych mechanizmów? Spotykam to i ówdzie opinie, że na skutek większej częstotliwości oscylacji balansu mechanizm taki zużywa się szybciej. Czy to jest prawda? No i czy wymaga on jakiegoś regularnego serwisowania. Poprzednik z serii 82* (podobnie zresztą jak popularne mechanizmy Seiko) słynął z bezawaryjnej pracy latami. Jak z tym w końcu jest?
pmwas - 2012-12-03, 13:21
Masz mechanizm, który dopiero co wszedł do produkcji - nie da się określić jego awaryjności, a tym bardziej trwałości. Pierwsze opinie są bardzo pozytywne, ale dotyczą raczej dokłądności chodu. Marka Miyota w zasadzie dobrze wróży na przyszłosć, więc spałbym spokojnie, choć każdemu zdarzają się wpadki. Co do hi-beat'ów, to wszystko co pracuje szybciej powinno się nieco szybciej zużywać, ale wątpię czy przy prawidłowej eksploatacji będzie to zauważalne. Oczywiście tak szybko pracujący balans i wychwyt będzie potrzebował lepszego smarowania niz stare, wolno pracujące elementy starych kieszonek, ale serwisuje sie je w zasadzie normalnie, czyli podobno tak co 5 lat. W 2824 automat i tak zdycha najpierw, niezależnie od częstotliwości pracy balansu
kopeć - 2012-12-03, 13:27
Dzięki za szybka odpowiedź, wiem, że jest to zupełna nowość, więc co będzie to się dopiero okaże. Znaczy się, że co pięć lat smarowanie raczej obowiązkowo
Na ten moment dodam, że kultura pracy, sterowanie koronką miodzio jest. Żadnych dziwnym skoków przy hackingu, sekundnik przesuwa się idealnie. No i jest dokładny, to prawda.
Edyta: rozumiem, że jest to najwyżej tylko funkcjonalny odpowiednik ETY anie kopia jakaś, co?
ALAMO - 2012-12-03, 13:36
W tej Miyocie mnie zastanawia, na ten moment, jedna rzecz : mechanizm jest dość cienki, i to było jednym z podstawowych kryteriów samego projektu. Ja mam złe wspomnienia z mechanizmami robionymi pod tym kątem. Ale to będziemy wiedzieli za kilka lat - na razie citizen ma olbrzymie ssanie na ten model ...
Svedos - 2012-12-03, 13:37
Miyota 9015 to jest konstrukcja własna tego brandu należącego do Citizena i jest to na wskroś nowoczesny werk do którego ETA prędko nie dorówna o ile będzie próbowała dorównać, te werki to dwa rożne systemy walutowe i ten lepszy system jest po stronie Miyoty.
kopeć - 2012-12-03, 13:40
Zobaczymy, bo mam zamiar go trochę poużywać . liczę tez na to, że naciąg będzie solidniejszy niż u konkurencji...
ALAMO - 2012-12-03, 13:45
Ciężko żeby nie był
kopeć - 2012-12-03, 14:00
No, od razu mi lepiej , a i posmaruję jak czas nadejdzie.
jaro19591 - 2012-12-03, 14:28
Moja 9015 w Lum-tecu, po dotarciu ma stałą różnicę 1 sekundę na dobę.
kopeć - 2012-12-03, 14:36
jaro19591 napisał/a: | Moja 9015 w Lum-tecu, po dotarciu ma stałą różnicę 1 sekundę na dobę. |
Mój plus 4, ale to dopiero pierwszy tydzień, zakładam, że po 3 miechach dojdzie też do tego poziomu - byłoby wręcz idealnie wtedy.
Mzeg - 2012-12-31, 16:49
Czy znacie jakiś zegarek o średnicy koło 38mm z tym mechanizmem? Kuriozum jest takie, że obecnie wpisanie miyota 9015 na zatoce daje wyniki w postaci Adroidów, Helsonów, Deep Blue, Lum Tec'ów. I to jest sensowne by mechanizm szczycący się szczupłością walić do tych bestii?!! To nie wygląda na przypadek, ale konia z rzędu kto to pojmie.
Blaz - 2012-12-31, 17:07
Ruhla Garde coś takiego robi:
http://www.ebay.de/itm/Ga...=item2c6a2993d4
Carucci:
http://www.ebay.de/itm/CA...=item1c220104dc
Ogólnie: na niemieckim ebayu można spotkać kilka zegarków nowych marek na tym mechaniźmie.
m3u - 2016-11-20, 11:58
Minęło kilka lat... można teraz dostać już opinie?
Interesuje mnie przede wszystkim niezawodność i kultura pracy.
Coś tam znalazłem w angielskojęzycznym internecie, ale chętnie posłuchałbym Was.
Machu - 2016-11-20, 12:13
W tej chwili to najpopularniejszy mechanizm w tzw. microbrandach, sam aktualnie mam 5 zegarków napędzanych nim i wszystkie pracują bez zarzutu. Mechanizm chodzi bardzo płynnie i względnie cicho, nie przypominam sobie żadnych problemów z przestawianiem daty, zatrzymywania się, itp. Trudno mi wypowiedzieć się w kwestii dokładności i rezerwy chodu, bo ja z zasady nie nosze jednego zegarka dłużej niż jeden dzień
Jacek. - 2016-11-20, 20:27
m3u napisał/a: | (...)
Interesuje mnie przede wszystkim niezawodność i kultura pracy.
Coś tam znalazłem w angielskojęzycznym internecie, ale chętnie posłuchałbym Was. |
Są dość trwałe i dokładne - w sumie to Citizen. Gorzej z serwisem i częściami.
No i wygląd - istna kupa po żelaznym budyniu, ale ostatecznie to miała być tania marka.
G.
m3u - 2016-11-21, 12:15
Jacek.: Jakie są problemy z serwisem i częściami?
Jacek. - 2016-11-21, 12:58
Normalne. Zwykli zegarmistrze nie chcą tego robić, twierdząc że "blaszak", "chiński" lub "jednorazówka". Inna sprawa, że wielu z nich skończyło się na mechanizmach rosyjskich i starych szwajcarach - ETY 2814 czy podobnej też nie wezmą, tylko wymyślą inny powód.
Części - wiadomo: masz kupić nowy zegarek, a nie naprawiać stary. Takie czasy.
W efekcie można liczyć co najwyżej na serwis producenta lub sprzedawcy całego zegarka. Jeśli takowy istnieje. Pouczającym doświadczeniem może być serwisowanie Seiko 7S26A/36A w Warszawie.
Gbq.
ALAMO - 2016-11-21, 13:52
Powodem jest dostęp do części zamiennych Jacek.
Pomijajac już sam fakt czy są ludzie którzy się tym zajmują.
Większość marek nie oferuje w zasadzie żadnych. Zero. Czasami jest problem nawet z zamówieniem samych wałków. Sprężyna ?? Ćwiernik ? Nastawnik ?? Żarty ?
Jacek. - 2016-11-21, 22:47
Cytat: | (pierdu pierdu) - ETY 2814 (...) |
2824 oczywiście.
Gbq.
m3u - 2016-11-24, 22:03
No dobra, ale to takie problemy są z wszystkimi mechanizmami w zegarkach mikrobrandów? Albo jeszcze szerzej?
Polskie mikrobrandy robią między innymi na tym, nie oferują serwisu pogwarancyjnego?
|
|