|
Czwarty Wymiar ...world wide watches... |
|
Warsztat - Identyfikacja werku Omega
Eustachy - 2012-10-14, 14:01 Temat postu: Identyfikacja werku Omega Nie mogę sobie poradzić z identyfikacją werku
Może ktoś pomoże. Werk ma wymiar 11,5 x 15 mm ( możliwe, że 15,2 bo ten wymiar trudno zmierzyć ) . Wałek naciągu wypada i chcę znaleźć dawcę, ale nie wiem o co pytać.
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
Yakovlev - 2012-10-14, 16:22
Coś jak 240 (i dalej aż do 251) wg ranffta.
http://www.ranfft.de/cgi-...2uswk&Omega_240
Eustachy - 2012-10-14, 16:49
Wszystko fajnie, ale 240 mają 13,5 zamiast 11,5 oraz moja ma zapadkę od strony koronki, a tamte mają z drugiej strony. Nijak mi to nie pasuje.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44.
Yakovlev - 2012-10-14, 17:03
Eustachy napisał/a: | Wszystko fajnie, ale 240 mają 13,5 zamiast 11,5 oraz moja ma zapadkę od strony koronki, a tamte mają z drugiej strony. Nijak mi to nie pasuje.
Numer seryjny 8 615 461 czyli rok 34 - 39, a w małych seriach do 44. |
Fakt, inny werk, nie przyglądnąłem się dokładnie.
A rok wg numeru raczej 1934, choć jest tu tolerancja +/- 1-2 lata jak piszą na stronie.
http://www.omega-fanatic....umbers-2253.php
http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html
kaido2 - 2012-10-14, 20:01
Na pierwszy rzut oka jest to 238 jednakże prawidłowa informacja leży pod balansem.
Eustachy - 2012-10-15, 07:31
Przyjmijmy, iż jest to 238. Czy zaczep blokujący wypadanie wałka naciągu może być identyczny jak w modelach 240 i wyżej?
kaido2 - 2012-10-15, 12:44
Jest duże prawdopodobieństwo że jest identyczny, a cała impreza zmian skierowana była tylko w kierunku estetycznym. Jest duża doza prawdopodobieństwa że tiret który zszedł z gwintu śruby blokującej nadal znajduje się pod tarcza. Wystarczy obejrzeć i założyć prawidłowo jak ów tiret nie wypadł podczas prób odchylania tarczy czy innego grzebolenia.
Eustachy - 2012-10-15, 16:45
W takim razie szukam mechanizmu. Widziałem podobne na allegro za poniżej 50 PLN więc zaryzykuję.
Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN.
Ratler Wściekły I - 2012-10-15, 19:16
Kliknąłeś o jedno zero za dużo czy zegarmistrz rzeczywiście powiedział 1k?
Eustachy - 2012-10-15, 19:38
A co by mi dało to jedno zero za dużo?
1 k PLN jak byk.
Ratler Wściekły I - 2012-10-15, 19:42
1k
Eustachy - 2012-10-15, 19:52
Tu mi kolega podesłał info, iż może to być mechanizm 210 - 213 .
Znalazłem katalogi części serii 210 i 240 .
Niestety to co jest tam opisane jako tiret jest inne. Podobne ale widać różnicę w kształcie.
Czyli pozostaje szukanie werku z serii 210 .
kaido2 - 2012-10-15, 20:55
Eustachy napisał/a: | W takim razie szukam mechanizmu. Widziałem podobne na allegro za poniżej 50 PLN więc zaryzykuję.
Zegarmistrz powiedział , że tiret jest wytarty ( urwany ) i trzeba albo przekładkę albo dorobić. Koszt dorobienia wycenił na 1000 PLN. |
A da się wytrzeć stalowy tiret? Zresztą 1kpln za dorobienie tiretu mówi samo za siebie.
Eustachy - 2012-10-17, 11:50
A Omega 238 to nie jest przypadkiem okrągły werk ?
kaido2 - 2012-10-17, 12:54
Niet. Okrągły damek jest 260.
Eustachy - 2012-10-17, 13:05
Ok. I już wiem więcej.
[ Dodano: 2012-10-19, 13:56 ]
Zakończenie historii z i tiretem
Jak wiadomo, bujam się z tym zegarkiem już ponad rok i byłem z tym werkiem u kilku majstrów, w tym i w Warszawie.
Diagnoza wszędzie podobna. Złamany tiret lub uszkodzony jakiś składnik remontuaru.
Albo naprawa niemożliwa albo koszty kosmiczne ( rekordzista zażądał 1000 PLN za samo dorobienie tiretu plus robocizna wymiany )
Dziś poszedłem do majstra w Starachowicach. Okazało się, że tiret był poluzowany na śrubie ( cokolwiek to znaczy ) i wystarczyło dziada dokręcić. Zabieg jednominutowy i bezpłatny.
Qtwa , na wszystkim się trzeba znać, bo Cię na 1k PLN wyrzeźbią na poczekaniu.
Piszę te słowa ku przestrodze Kumotrów, nieznających tajników mechaniki zegarków ( czyli takich melepetów jak ja )
|
|