Czwarty Wymiar
...world wide watches...

Warsztat - Pobieda urwana śrubka mocująca werk

goral35 - 2011-12-31, 11:00
Temat postu: Pobieda urwana śrubka mocująca werk
Witam

nabyłem oto takie cuda jak na zdjątkach. W środkowej pobiedzie wymieniłem balans, zegarek ruszył i pracuje ale jest jeszcze jedna wada a mianowicie urwana jedna ze śrubek przytrzymująca werk w kopercie. Cyz domowym sposobem jestem w stanie wykręcić pozostałą resztę z werk, zwłąszcza że urwanie jest na poziomie werku i nic nie wystaje!!! Macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić ???

pozdr. Darek

pmwas - 2011-12-31, 11:41

Z doświadczenia wiem, że to bardzo trudne. W Moniach jest łatwiej, bo tam z reguły po zdjęciu mostka jest jednak za co chwycić, a w Pabiedach "kaplica" :(
kaer - 2011-12-31, 12:01

Ja powiem, że z mojego doświadczenia zawsze takie urwanie kończy się u zegarmistrza.
goral35 - 2011-12-31, 12:06

czyli pozostają dwa wyjścia:
1. wymiana całego werku :(
2. lub naprawa u zegarmistrza, ciekawe ile sobie krzyknie za wykręcenie tej śrubki ???

pmwas - 2011-12-31, 12:16

A ja to z reguły po prostu olewam i tyle. Do kolekcj może być z taką urwaą śrubką. trudno się mówi. Zresztą problem był częsty - później, w latach '50 zwiększono rozmiar gwintu.
goral35 - 2011-12-31, 12:30

do kolekcji owszem w skrzynce może taka być, ale ja lubię co jakiś czas założyć na nadgartek :) i takie stukanie werku w kopercie straśnie mnie wnerwia :)
kaido2 - 2011-12-31, 13:27

Dokładnie nie pamietam czy w tych starych 2602-5 sa tzw. tulejki zgwintem na śrubki nabijane w płyty.Pamietam że wiele razy jak miłem w ruskim urwaną śrubkę na równi z płytą to wybijałem z płyty całą tą tulejkę i nabijałem dobrą wybitą z innej ruskiej płyty czy mostka i wkręcałem śrubkę. Jężeli tej tulejki tam nie ma i gwint jest bezpośrednio w płycie to co można zrobić:

1. Za pomocą rozwiertaka- wykrętaka do złamanych śrub można resztę tej śrubki wykręcić.

2. Można przewiercić resztkę śrubki mniejszym wiertłem węglikowym,nagwintować gwintowniczkiem lewoskrętnym i wkręcając w to śrubkę lewoskrętną po prostu wykręcić.

3. Można w tym miejscu przewiercić wiertłem węglikowym nagwintować(M1,2) na większej średnicy śrubkę i tąką śrubkę wkręcić(M1,2).

4. Można wybić na stopce za pomocą wybijaka ręsztę śrubki z płyty, poprawić gwint gwintownikiem i taką śrubkę wkręcić, jeżeli gwint po wybiciu będzie wyorany i poprawka z gwintownika nic nie da to trzeba rozwiercić na większą średnicę, nagwintować na M1,2 i taką M1,2 wkręcić.

5. Można rozwiercić i nabić tuleje z gwintem z innej ruskiej płyty.

Jacek. - 2011-12-31, 13:59

O ile pamiętam, otwór pod ten wkręt jest otwarty u dołu (tzn pod tarczą). Ja bym ne wejściu spróbował dać na ten gwint odrobinę - tak na dotknięcie wkrętakiem - nafty, ewentualnie "diabełka" jeśli masz. Następnie zaostrzyć porządnie najmniejszyt wkrętak by wchodziło w otwór możliwie nie dotykając gwintu i mocno dociskając do końca wkrętu od dołu "wkręcić" go w górę.

J.

goral35 - 2012-01-02, 08:39

hę ???
a co to ten diabełek :shock: :roll: :roll:

Jacek. - 2012-01-02, 11:32

Pół na pół nafta z płynem hydro do skrzyń automatycznych.

J.

goral35 - 2012-01-02, 12:18

git

warto spróbować a może się udać :)

a nazwa mikstury superancka :lol: :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group