|
Czwarty Wymiar ...world wide watches... |
|
Zegarki Vintage - 8 dni
Monter - 2011-12-02, 13:54 Temat postu: 8 dni Ktoś zna ten model? wyglada na wojskowy ale??
W środku żadnych oznaczeń się nie dopatrzyłem procz bitych cyfr 26 3
Wyglada jakby tarcza z mechanizmem była odkręcona od czegoś?
zbyszke - 2011-12-02, 14:56
To chyba jest "panelur" tzn. zegar z jakiegos starego samochodu czy innego pojazdu.
Monter - 2011-12-02, 15:15
zbyszke napisał/a: | To chyba jest "panelur" tzn. zegar z jakiegos starego samochodu czy innego pojazdu. |
Tak, przypomina zegary pokladowe. Pozostaje zidentyfikowanie cywil, czy wojskowy oraz lata produkcji.
Jak na wojskowy to brakuje, bic odbioru wojskowego, ale jak napisalem wczesniej brakuje tez bodajze "puszki" i może wlasnie na niej były bicia?
Jestem skłonny do produkcji przed lub wojennej, ale to tylko moje domniemamnia, niczym nie podparte
ALAMO - 2011-12-02, 15:23
Tak to my guzik stwierdzimy chyba że ktos ma/widzial identyczny zegar. Opakowanie i stylistyka są dość powszechne, tutaj masz np. bardzo podobnego stylistycznie cywilnego Walthama :
Gdybym mial zgadywać - to wlaśnie tam szukałbym korzeni. Musisz go rozbebeszyć
kaido2 - 2011-12-02, 15:28
Ten zegarek bedzie z jakiegoś pojazdu lub samolotu, ponieważ otwierany jest na kołysce która to ma 4 otwory na śruby montażowe do blatu.
Rudolf - 2011-12-02, 15:43
.. czyli aby nakręcić trzeba go otworzyć na zawiasie .
Monter - 2011-12-02, 16:01
Rudolf napisał/a: | .. czyli aby nakręcić trzeba go otworzyć na zawiasie . |
Wlasnie tak na to wygląda:)
Nie chce go bardziej rozkładać, tym bardziej że sprawny. Jedynie to jest mozliwosc zdjecia obudowy mechanizmu, ktora jest zamykana na 'kluczyk' od nakręcania
Wydaje mi sie ze to bardziej wojak lub coś co montowano w pojazdach ktore mocno dostawały po dupie- cywilne samoloty?.
Gdyż grubość szkiełka jak napisze 5 mm to nie skłamie. W domowych i cywilnych raczej dawali zwykłe cienkie szybki.
[ Dodano: 2011-12-02, 16:02 ]
Dodam że luma jest na cyfrach i wskazówkach, a i daje dość mocno
ALAMO - 2011-12-02, 16:04
Dla mnie to jest zegar samochodowy, i do tego hamerykanski. Jedzie mi cały czas Walthamem.
Monter - 2011-12-02, 16:08
ALAMO napisał/a: | Dla mnie to jest zegar samochodowy, i do tego hamerykanski. Jedzie mi cały czas Walthamem. |
Możet być że to samochodowy i to jest jakiś trop
Zaczalem szperać po necie ale jak na razie bez rezultatu
[ Dodano: 2011-12-02, 20:14 ]
http://www.liveauctioneers.com/catalog/9987/page1
Polecam, dopiero co znalazlem, kilkaset dawnych zegarkow samochodowych.
kaido2 - 2011-12-02, 20:48
jakby tak pozbyc sie bebna i zobaczyć co pod nim dokładnie siedzi to łatwiej było by stwierdzic co to dokładnie jest. Cywilne samochodowe i te uzywane na motorówkach czy jachtach równiez miały grube szkła. Lotnicze niemieckie w czasie 2WŚ miały np grube szkła syntetyczne zbrojone podobnie zresztą naręczne i kieszonkowe. Szkłow wkieszonkowym miało 4mm grubości i było z tak twardego materiału że jedyna opcja nadania odpowiedniego profilu była tokarka. szkła do naręcznych standardowych służbowych miały 3mm i też były profilowane na tokarkce. 8-mio dniowe Junghansy na J30 miały grube na 5mm szkło,zaś chrono z 2WŚ na J30BZ gruby na 5mm syntetyk zbrojony profilowany na tokarce.
Monter - 2011-12-03, 07:30
kaido2, boje sie ze podczas zdejmowania bebna, zeskoczy mi sprężyna bo chyba tak tam jest to zbudowane
kaido2 - 2011-12-03, 11:55
Na zębach bębna jest zapadka którą odciągasz i spuszczasz naciąg.Jak spężyna zejdzie to demontujesz koronkę.Z boku powinna byc śrubka którą wystarczy poluzować i koronka zejdzie do góry. jak ściągniesz koronkę to bęben praktycznie już sam wyjdzie, bo sprężyna wypchnie go delikatnie do góry. Założenie tego jest tak samo proste jak rozebranie i nie wymaga skomplikowanych narzędzi(wystarczy śrubokręcik do poluzowania śrubki trzymającej koronkę).tego sie nie da popsuć.
SzefSzefow - 2011-12-12, 21:32
z tego co ostatnio zglebialem temat, to zauwazylem taka zaleznosc...
zegary samolotowe w zdecydowanej wiekszosci mialy czarna tarcze, zegary samochodowe w zdecydowanej wiekszosci mialy biala tarcze
ALAMO - 2011-12-12, 21:38
I tak nikt nam nie udowodni że czarne jest czarne
BTW - nie tylko samolotowe. Wojskowe zasadniczo były czarne, chyba że okrętowe - bo te były białe
kaido2 - 2011-12-13, 12:51
Te okrętowe zazwyczaj były białe , ale też były wyjątki np w KM. Wszystko zalezało od tego do jakiego celu dany zegar miał służyć.
Monter - 2011-12-13, 14:34
Moze ma ktos namiary na jakeis forum, gdzie by zagadke z tym zegarem rozwiazali?
kaido2 - 2011-12-14, 17:14
Sprubój na GMW.
Monter - 2011-12-14, 17:59
kaido2 napisał/a: | Sprubój na GMW. |
Kaido mozesz wrzucic cały link? Na guglu wyrzuca mi jakies fora beemek i gitarzystów
edyta: chyba mam german military forum ?
kaido2 - 2011-12-14, 18:08
http://germanwatch.proboards.com/index.cgi
Monter - 2012-01-04, 17:11
kaido2 napisał/a: | http://germanwatch.proboards.com/index.cgi |
Dzieki
[ Dodano: 2011-12-20, 16:31 ]
Na tym germanskim forum jakas wielka....slabizna. Od kilku dni, 20 wejsc na temat i zero odpowiedzi
[ Dodano: 2012-01-04, 15:01 ]
Znalazłem cos podobnego [poniżej]. Wygląda że to zegar samochodowy, montowany w latach 30tych XX wieku, do drogich aut. Teraz szukam do jakiego mogli wkładać ten mój egzemplarz.
kleryk - 2012-01-04, 19:24
Może popatrz tutaj:
http://www.secondchancega...l-Cowl-dash.cfm
dość duża baza starych samochodów ze zdjęciami wnętrz. Ten z linka jakby najbliżej podchodzi Twojego. Styl amerykański, lata 20 - Buick, Duesenberg, Cadillac może. Nie pasują mi jednak dość duże indeksy jakby za krzykliwe do samochodu osobowego.
Monter - 2012-01-04, 20:16
kleryk, dzieki ! juz zabieram sie za przegladanie
|
|