Czwarty Wymiar
...world wide watches...

Linki, adresy, wysyłka - Odstąpienie od umowy sprzedaży, a PayPal

Michał - 2019-01-27, 22:32
Temat postu: Odstąpienie od umowy sprzedaży, a PayPal
Mam taki problem. Dokonałem zakupu w sklepie internetowym (zakup nie zegarkowy, ale sklep sprawdzony). Po otrzymaniu towaru postanowiłem odstąpić od umowy. Towar wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy odesłałem do sklepu zgodnie z regulaminem. Od odesłania towaru minął już tydzień - nie otrzymałem żadnej informacji o przyjęciu zwrotu, nie odpowiedzieli mi na wysłane już trzy maile - po prostu amba.

Transakcja była wykonana za pośrednictwem PayPala, orientujecie się czy w tym przypadku możliwe jest skorzystanie z ochrony kupującego i otwarcie sporu za pośrednictwem PP, czy skoro towar otrzymałem i był on zgodny z opisem to na tym kończy się ochrona kupującego?

Co w ogóle mogę zrobić w powyższej sytuacji gdy nie otrzymam zwrotu środków, a sklep dalej będzie milczał?

ALAMO - 2019-01-28, 11:19

Paypal niewiele ma tu do powiedzenia, to pośrednik płatniczy. Możesz to traktować jak tpay etc.
Do tego zarejestrowany w Luxemburgu więc tak naprawdę nie jest zobligowany do przestrzegania europejskich przepisów konsumenckich.
Technicznie rzecz biorąc, to najrozsądniej dla sprzedawcy byłoby zwrócić ci kasę tak jak płaciłeś, bo inaczej straci prowizję PP.
Pamiętaj ze o ile złożyłeś prawidłowe odstąpienie od umowy, i spełniasz jej warunki - tj. zwróciłeś nieużywany i kompletny przedniot zakupu - sprzedawca ma i tak 14 dni na dokonanie zwrotu. A wdawac się z tobą w dyskusje, potwierdzać, czy cokolwiek - obowiązku ustawowego nie ma.
Moim zdaniem, spór na PP tylko skomplikuje techniczną stronę. Zwroty na PP odbywają się na kretyńskich zasadach, wygląda to tak : przy sporze, oni blokują na koncie sprzedawcy kwotę transakcji, bez względu na jego saldo. Czyli np. jak jest zerowe, to tworzy się saldo ujemne. Kolejne transakcje, spłacają to saldo, ale żeby zrobić tobie zwrot - to sprzedawca nie tylko musi to saldo wyrównać, ale jeszcze mieć na nim saldo dodatnie wystarczające do zwrotu! Czyli, musi mieć 2x tyle kasy niż wynosi transakcja.

Michał - 2019-01-28, 11:29

Dzięki za wyjaśnienie. :)

W takim razie póki co czekam, dzisiaj mija tydzień od otrzymania przez nich zwrotu przedmiotu. Oczywiście przedmiot zwrócony w stanie takim jak został dostarczony, wszystko odbyło się zgodnie z regulaminem sklepu. Pytanie tylko co w przypadku jeśli faktycznie po upływie 14 dni nie otrzymam zwrotu środków, a sklep dalej będzie milczał.

halina - 2019-01-28, 12:10

Michał, ale masz jakieś potwierdzenie wysłania z trackingiem? Sklep z Europy?
Michał - 2019-01-28, 12:13

Przesyłka DHL, sklep z Polski nawet

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group