|
Czwarty Wymiar ...world wide watches... |
|
Północna Granica - Morski chronometr 6MX
Yakovlev - 2017-11-19, 17:59 Temat postu: Morski chronometr 6MX Morski chronometr 6MX.
Zestaw najbardziej kompletny i oryginalny z możliwych.
NOS nad NOS-ami Do tego gość trafił 2 sztuki.
Solidne opakowanie
A w skrzyneczkach...
Aksamitny pokrowiec...
Pierwsze drewniane pudełko...
... w nim drugie drewniane pudełko...
A dalej to już wiadomo
Ciekawostką jest to, że wymaga ostatecznego montażu, bo najważniejsze elementy nie są poskładane fabrycznie do kupy.
Santino - 2017-11-19, 18:40
Yakovlev, kupiłeś?
Świetne to to!
tomaliusz - 2017-11-19, 18:43
Santino napisał/a: | Yakovlev, kupiłeś?
Świetne to to! |
500+
Yakovlev - 2017-11-19, 18:44
Santino napisał/a: | Yakovlev, kupiłeś?
Świetne to to! |
A gdzie tam U ruskich komuś się poszczęściło.
Jacek. - 2017-11-19, 20:06
O sqr...
g.
Rudolf - 2017-11-19, 20:07
Jacek. napisał/a: | O sqr... | Popieram , też bym mu .. skurkojadkowi pozazdrościł
ALAMO - 2017-11-19, 20:21
To ruski, można go złupić w glorii, jako to onegdaj bywało. I potem pisać o tym jako o cywilizacyjnym dokonaniu. Dla chwały Wielkiej Polski.
Jacek. - 2017-11-19, 20:32
Kłopot w tym, ze może przyebać.
I znów cały patriotyczny zapał poszedł w pampersa
Gbq.
Yakovlev - 2017-11-19, 20:33
Jak widać w tle kilku fotek gość prowadzi jakiś komis czy inny lombard.
Grzech było nie kupić
Svedos - 2017-11-19, 20:56
biere , oba biere
ALAMO - 2017-11-19, 20:59
Cytat: |
Kłopot w tym, ze może przyebać. |
Zdaje się, że już przyebał i tak już zostało od 300 lat. Ale to się wytnie, już niedługo.
Jacek. - 2017-11-19, 21:03
Svedos napisał/a: | biere , oba biere |
Panie starszy, stoić grzecznie w ogonku poproszę
G.
ALAMO - 2017-11-19, 21:11
Jacek. napisał/a: | Panie starszy, stoić grzecznie w ogonku poproszę |
Nie dołuj go, i tak nie ma pieniędzy ... Nakupował mieszkań, domów, samochodów ...
Svedos - 2017-11-19, 21:25
ale biere i wuj
ALAMO - 2017-11-19, 21:28
Są dwa, to mnie namówiłeś ..
Jacek. - 2017-11-19, 22:45
I na takich kiedyś przyjdzie Dobra Zmiana
Gboo.
jaro19591 - 2017-11-20, 07:45
Można od tego złapać jakąś Czerwoną Zarazę .
Svedos - 2017-11-20, 08:56
jaro19591 napisał/a: | Można od tego złapać jakąś Czerwoną Zarazę . |
Mogą być z "zarazą", byle by miała wzorcowe wymiary
ALAMO - 2017-11-20, 09:48
Jacek. napisał/a: | I na takich kiedyś przyjdzie Dobra Zmiana
Gboo. |
Luuz, miałem zajęcia z oportunizmu
mw75 - 2017-11-20, 10:33
Ale jak to nosić? Uprząż jakaś albo chomąto?
kwater - 2017-11-20, 10:35
Lektyka
A w ogóle tego się nie nosi to się PODZIWIA
Toyota - 2017-11-20, 10:49
mw75 napisał/a: | Ale jak to nosić? Uprząż jakaś albo chomąto? |
Musisz zanabyć do tego stosowny jacht
Fazi - 2017-11-20, 12:12
Super jest (są)
Yakovlev - 2017-12-03, 12:16
Info 1:
Tu wcześniej wstawiłem info, że "najbliższym krewnym" tego ruskiego 6MX jest Lange&Sohne.
http://www.czwarty-wymiar...r=asc&start=510
Jednak znalazłem info, nie dokument a tekst przepisany z tego dokumentu, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów ZSRR nr 727 z dnia 29.01.1947r. zezwala się przekazać otrzymane z Niemiec morskie chronometry i zegary pokładowe (морские хронометры и палубные часы) Wempe-Werke w ilości 422 sztuk niżej wymienionym ministerstwom:
- Ministerstwo Sił Zbrojnych ZSRR (dla sił morskich) - МХ-247 szt. ПЧ-75 szt.
- Ministerstwu Marynarki Wojennej - МХ-30 szt. ПЧ-40 szt.
- Ministerstwu Spraw Wewnętrznych - МХ-20 szt. ПЧ-10 szt.
Dodatkowo wadliwe i niekompletne chronometry morskie w ilości 30 sztuk wg potrzeb ministerstw, pewnie na części serwisowe?
Info 2:
Każda jednostka nawodna i podwodna radzieckiej Marynarki Wojennej musiała być wyposażona w 1 morski chronometr i 2 zegary pokładowe (awaryjne). Chronometr znajdował się w kapitańskiej kajucie lub na mostku. Dosłownie jest napisane "obok kapitana".
Info3:
Na ruskim forum dyskutowano o różnych numerach seryjnych na mechanizmach i tarczach a porównując daty wybite na mechanizmach, ktoś stwierdził, że w 3 lata wyprodukowano tylko 33 chronometry.
W odpowiedzi na oficjalne zapytanie złożone do 6MX (Часовая Мануфактура 6МХ), która po dziś dzień produkuje te chronometry otrzymali wyjaśnienie, że:
- różne numery na tarczy i mechanizmie to normalne. Numer na tarczy, służył do identyfikacji chronometru złożonego "pod klucz". Samych mechanizmów w czasach ZSRR wyprodukowano znacznie więcej niż kompletnych chronometrów. Mechanizmy były wysyłane do stoczniowych warsztatów jako zestawy naprawcze.
- numer na tarczy lub mechanizmie nie przedstawia żadnej wartości informacyjnej dla użytkownika (kupującego). Ten na tarczy służył do identyfikacji kapitana, który pobrał chronometr lub do identyfikacji pracownika składającego komplet w przypadku wykrycia wad montażowych, w końcu do rejestracji w przypadku okresowego serwisu bądź naprawy, aby trafił do tego samego majstra, który go pierwotnie składał (mechanizm mógł wtedy zostać wymieniony).
- w latach 1968-69 wychodziły pod nazwą "1МЧЗ", później z napisem "Полёт". Od 2016 r. produkowany jest pod nazwą "6МХ".
- w chwili obecnej chronometr w 100% produkowany jest w Moskwie. Tylko przy jego produkcji zatrudnionych jest 50 osób, jednak ostatecznym montażem zajmują się wyłącznie 2 osoby.
Pełen cykl produkcyjny 1 sztuki trwa 60 dni.
I to na razie tyle...
Jacek. - 2017-12-03, 13:55
Yakovlev napisał/a: |
Każda jednostka nawodna i podwodna radzieckiej Marynarki Wojennej musiała być wyposażona w 1 morski chronometr i 2 zegary pokładowe (awaryjne). |
Co pełniło funkcję pokładowych przed Poljotem?
Cytat: | Chronometr znajdował się w kapitańskiej kajucie lub na mostku. Dosłownie jest napisane "obok kapitana". |
Masz ten fragment w oryginale?
Gboo.
ALAMO - 2017-12-03, 14:04
Wszystko Jacek.
LeCoultre, UN, Longinesy ...
Imperialna flota kupowała co podeszło.
Yakovlev - 2017-12-03, 14:40
Jacek. napisał/a: |
Masz ten fragment w oryginale?
Gboo. |
W oryginale jest tak:
"Все надводные и подводные корабли ВМФ должны быть снабжены хронометром 6МХ (1 шт.) и палубными часами ЧП (2 шт.). 6МХ должен быть размещён в капитанской каюте-мостике рядом с капитаном..."
[ Dodano: 2017-12-03, 15:16 ]
Jacek. napisał/a: |
Co pełniło funkcję pokładowych przed Poljotem?
Gboo. |
W 1922 zakupili takie jak niżej w linku.
http://chasy.ru/forum/top...kie-hronometry/
Ciekawe są dwa odnośniki w pierwszym poście, na dole.
W 1923 Longines
W 1943 dla służb kartograficznych zamówili jakieś z USA (korekta daty)
Jacek. - 2017-12-03, 18:44
Dzięx.
Intereujące...
G.
diver - 2018-01-24, 12:22
Poljoty jednak miały zgodne numery mechanizmu z tarczą, i produkowane były pod dwoma nazwami...
a tu może komuś się przyda (Roman ) : http://measurement.ru/gk/vremya/03/10.htm
[ Dodano: 2018-01-24, 12:28 ]
no i może to : http://www.td-timer.ru/ca...cheniya/chp.htm
Yakovlev - 2018-01-24, 15:32
Pokazałeś dwa różne zegary. Chronometr i pałubnyje. Pisałem o tym powyżej.
A wierzyć możesz w co chcesz. Widocznie producent nie ma racji
diver - 2018-01-24, 15:52
Yakovlev napisał/a: | Pokazałeś dwa różne zegary |
no z pełną premedytacją , morski i pokładowy ? bo one były razem? dopowiedz sobie zanim ...
ja z autopsji piszę , nie z gazet - zastanawiam się czy skumasz ?
Yakovlev - 2018-01-24, 16:21
Nie skumam. Wyjaśnij proszę.
diver - 2018-01-24, 16:28
1. pokazałem to co w karabliach było
2. mam , więc mogę powiedzieć iż numery są zgodne i bywały ...
Maras - 2018-01-24, 16:33
musisz pokazać inaczej nie uwierzym
Yakovlev - 2018-01-24, 16:35
diver napisał/a: | 1. pokazałem to co w karabliach było
2. mam , więc mogę powiedzieć iż numery są zgodne i bywały ... |
Zgodne w pokładowych? Możliwe.
Ja pisałem o chronometrze.
Oryginalny tekst jest tu:
http://chasy.ru/forum/top...nt&comment=1277
Maras - 2018-01-24, 16:36
o nie Yakow, jak Dariusz ma to musi nam udowodnić w żywe oczy inaczej w nic nie uwierzę
diver - 2018-01-24, 16:37
Maras napisał/a: | musisz pokazać inaczej nie uwierzym |
no tak niewierne tomasze
powiedzmy że pokażę , już niebawem
Maras - 2018-01-24, 16:37
ooo tak będzie najlepiej
diver - 2018-01-24, 16:39
Yakovlev napisał/a: | Ja pisałem o chronometrze. |
w chronometrze
Yakovlev - 2018-01-24, 16:42
A tu jeszcze o zgodności w pokładowych:
http://chasy.ru/forum/top...nt&comment=1427
diver - 2018-01-24, 16:55
co piszesz o pokładowych? pokładowy ma Jacek, czyżbyś odle... ?
Yakovlev - 2018-01-24, 21:34
diver napisał/a: |
co piszesz o pokładowych? pokładowy ma Jacek, czyżbyś odle... ? |
..."odle..." -co?
Bo już zupełnie nie wiem o co Ci chodzi. Mam nadzieję, że wyjaśnisz.
diver - 2018-01-25, 10:47
Jacek przecież wiadomo czego nie napisałem a wracając do tematu zegarków to to co pisałeś że podmieniano mechanizmy to powszechna rzecz w demoludach, taki np Żuk wyjeżdżał z fabryki
z silnikiem którego numery zgadzały się z tym na tabliczce znamionowej obok numeru ramy, a jak się silnik skończył to go wymieniali i zgodny nie był, tak i tu co nie oznacza iż z fabryki wychodziły z niezgodnymi numerami- to zaprzeczałoby logice tamtych czasów i przypisywaniu numeru do kapitana
a tak w ogóle to wszystkiego naj..., drugich 50 w zdrowiu
[ Dodano: 2018-01-25, 11:06 ]
na wyposażeniu okrętu był 1 morski chronometr i 2 pokładowe , ale to przecież wiesz
Yakovlev - 2018-01-25, 20:57
diver napisał/a: |
na wyposażeniu okrętu był 1 morski chronometr i 2 pokładowe , ale to przecież wiesz |
Pisałem o tym powyżej
Był jeszcze okrętowy na ścianie (zresztą nie jeden), tak samo ważny i prawie tak samo dokładny bo ustawiany co 24 godziny.
Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który służył na polskim trałowcu ORP ŻBIK (tym z 1959r.).
Pełnił tam funkcję: sternik/elektryk okrętowych urządzeń nawigacyjnych.
Do jego obowiązków należała codzienna korekta zegarów zgodnie ze wskazaniami morskiego chrono, zwanego "MATKĄ". Wg chrono korygowane były pokładowe i naścienne (w miarę potrzeb).
Pokładowe znajdowały się na mostku i w radio, naścienne również w tych samych lokalizacjach.
[ Dodano: 2018-01-25, 20:58 ]
Dzięki serdeczne za życzenia
Maras - 2018-01-26, 07:51
Yako spójrz tylko do działu Urodzinowego
diver - 2018-01-26, 13:28
Panowie, kumotrowie, jimmy zrobił fajną akcję :
http://www.czwarty-wymiar...1177100#1177100
Yakovlev - 2018-01-26, 21:52
Maras napisał/a: | Yako spójrz tylko do działu Urodzinowego |
Spojrzałem, podziękowałem
Miło
|
|