|
Czwarty Wymiar ...world wide watches... |
|
Zegarki japońskie - Orient - gwarancja międzynarodowa
Emre - 2014-03-04, 13:09 Temat postu: Orient - gwarancja międzynarodowa Jak jest w Polsce z międzynarodową gwarancją?
Działa? Jak tak to kto ją realizuje? Poljot Euro?
emster - 2014-03-10, 22:04
Gwarancję na zegarek zakupiony w schoeneuhren.de bezproblemowo "zrealizowałem" w Poljocie.
mercandede - 2014-06-26, 10:36
dokładnie, serwis w PL ma obowiązek realizacji usług serwisowych nieodpłatnie. W razie problemów należy kontaktować z centralą i to zawsze przynosi pozytywny skutek.
Emre - 2014-06-26, 10:58
mi po wymianie kilku maili wysłali coś takiego:
nie chciało mi się już kopać z koniem, więc zrobiłem na własną rękę u lokalnego majstra...
kornel91 - 2014-07-03, 18:39
No ja dzisiaj do nich napisałem. Jak mi nie uznają gwarancji to i tak muszę wysłać bo koronki sam nie wymienię no i nie kupię.
satanic666 - 2014-07-03, 19:54
A w którym Oriencie masz problem z koronką Air Diverze? bo mi coś kiepsko łapie gwint, może masz to samo?
Tomek - 2014-07-03, 20:16
satanic666 napisał/a: | A w którym Oriencie masz problem z koronką Air Diverze? bo mi coś kiepsko łapie gwint, może masz to samo? |
W tym http://www.czwarty-wymiar...p=800756#800756
Machu - 2014-07-03, 20:24
Jesli dobrze pamietam rozmowę z paroma kumotrami w Zgierzu, to w kilku forumowych M-Forcach występuje problem 'nie łapania' gwintu przy zakrecaniu koronki- mnie też sie on czasem zdarza, ale zawsze do szybkiego opanowania jest...
satanic666 - 2014-07-03, 20:36
To widzę, że nie jestem sam. Mój łapie ale nie za każdym razem i trochę to mnie wkurza. W porównaniu do Alpiny tam to jest pierwsza klasa.
Machu - 2014-07-03, 23:16
satanic666, ja zauważyłem ze w takich sytuacjach dużo łatwiej 'trafić' w gwint po odwróceniu zegarka deklem do góry
P.S. Nie jest to jakaś szczególnie uciążliwa ani bardzo częsta (w moim egzemplarzu) przypadłość, ale ogólnie takie rzeczy nie powinny sie zdarzać w zegarku z nieco wyższej półki
satanic666 - 2014-07-03, 23:39
Też tak myślę, trochę się na tym zawiodłem, w starym Seiko 7002 lepiej się zakręca.
kornel91 - 2014-07-04, 05:07
A u mnie było ok chociaż zakręcał się z delikatnym oporem. A teraz się prawie skończył gwint i już w ogóle nie łapie. Jak mam myć nawet ręce a koronka odpuści to dupa.
Machu - 2014-07-04, 07:39
kornel91, no to w Twoim wypadku faktycznie nieciekawie...moze jednak warto reklamować
kornel91 - 2014-07-04, 07:45
Machu, jak nie przyjmą gwarancji to i tak wyślę na naprawę do Poljota.
Emre - 2014-07-04, 07:46
tak się zastanawiam czy jeżeli są autoryzowanym serwisem Orienta i są ujęci w gwarancji międzynarodowej to czy mogą odmówić?
satanic666 - 2014-07-04, 07:47
Jesli możesz napisz jaki to koszt jak już będziesz wiedział, bo chyba mój też wyślę.
kornel91 - 2014-07-04, 07:52
satanic666, napiszę co mi odpiszą z gwarancją to wkleję screena, a zegarek i tak wyślę. Zegarek jest super, ale tu widocznie jest jakiś feler z gwintem ale już mi nerwy przeszły. Dobrze, że mam co nosić
[ Dodano: 2014-07-04, 14:44 ]
Pan z serwisu napisał jeszcze na mojego maila tak:
Witam,
Traktuję to jako uszkodzenie mechaniczne podczas użytkowania – nie objęte gwarancją.
Inni użytkownicy też skarżą się na ta koronkę więc nie wiem czy to nie jest wada fabryczna.
Daito - 2014-07-04, 13:47
kornel91 - 2014-07-04, 13:49
Daito, dzięki Korespondencja powyżej
Prosiłem pana z Poljota żeby napisał do Orienta czy to nie wada fabryczna bo nie tylko u mnie to jest.
satanic666 - 2014-07-04, 14:55
To jeszcze tragedii z ceną nie ma, naprawię po urlopie, chyba że wyjaśni się coś więcej.
kornel91 - 2014-07-04, 17:41
Zegarek wysłany. Zobaczymy czy Poljot przyjmie na gwarancji czy uzna, że to Cytat: | uszkodzenie mechaniczne podczas użytkowania – nie objęte gwarancją. |
Zobaczymy
emster - 2014-07-06, 00:52
Można jeszcze, awaryjnie, spróbować zdobyć informację bezpośrednio z centrali Orienta, czy przypadkiem lokalne serwisy sobie nie "olewają" zegarków zakupionych poza ich dystrybucją niezgodnie z nazwijmy to umowami z centralą Orienta.
kornel91 - 2014-07-08, 04:59
Pisałem z centralą Orienta:
Cytat: | Dear Sir,
Thank you for your update.
Crown is also exterior parts and not covered by warranty.
We would like you to understand warranty covers movement-related problem only.
It is highly appreciated if you follow service center’s policy. |
Wychodzi na to, że i tak muszę zapłacić za naprawę.
Machu - 2014-07-08, 09:55
Czyli tradycyjne : "Gwarancja nie obejmuje: <- i tutaj wymienione 99% elementów rzeczonego przedmiotu "
Na szczęście koszty naprawy w serwisie relatywnie nieduże- zwłaszcza jak na zegarek, który w sklepie kosztuje niemałe pieniądze
Emre - 2014-07-08, 12:37
generalnie gwarancja jest fajna póki się coś nie zepsuje...
Prof. Avenarius - 2014-07-16, 09:10
A ja chciałbym pochwalić polski serwis Orienta. Naprawa zegarka zakupionego na schoeneuhren.de została zrealizowana przez Poljot Euro całkowicie bezproblemowo.
Rzeczowy kontakt, potem szybka naprawa- usunięcie denerwujących usterek. W sumie bardzo profesjonalne podejście.
kornel91 - 2014-07-16, 10:01
A ja czekam na swojego M-force w tym tygodniu mówili, że powinien być naprawiony ale jeszcze nie dzwonili.
Prof. Avenarius - 2014-07-16, 11:49
W moim przypadku nie dzwonili/mailowali z informacją, po prostu po paru dniach naprawiony zegarek przyszedł pocztą.
satanic666 - 2014-07-16, 15:15
Też, czekam aż odeślą, trochę się stęskiniłem
mercandede - 2014-07-22, 10:25
Spróbuję naświetlić sprawę, ponieważ mam z firma Poljot Polska doświadczenie.
Mam zegarek zakupiony zarówno z polskiej dystrybucji jak i z niemieckiego sklepu internetowego. Traf chciał, że padło na zegarek sprowadzany. Dysponowałem jedynie gwarancją międzynarodową. Zegarek został oddany, przyjęty został bardzo niechętnie. Wszelką dyskusję zakończyła moja groźba poinformowania centrali o problemie z realizacją przez autoryzowany serwis w Polsce reklamacji. Sprawa zakończyła się szybko i pomyślnie, nie poprosili mnie o dowód zakupu ponieważ najważniejsza jest karta gwarancyjna (podbita!). Było to kwietniu tego roku.
Mój kolega miał podobna sytuację w ubiegłym roku. Myślę, że on częściowo przetarł szlak ponieważ po odmowie napisał długiego maila do orient i podobno interweniowali. Sprawa została załatwiona.
Moja opinia na ten temat jest taka, że Poljot jest największym dystrybutorem orient na Polskę. Sprzedaje kontrahentom oraz w detalu (sklep stacjonarny, sklep internetowy, allegro) i najzwyczajniej w świecie w sposób typowy dla polskiego biznesu dezinformuje klienta i zniechęca go liczac na to, że trafili na frajera który nie zna swojego prawa do reklamacji. Nie jest to w jego interesie liczy na zysk ze swojej działalności. Druga sprawa, że orienty praktycznie się nie psują a jeżeli już są to drobne usterki, które można szybko i tanio naprawić i zegarmistrza.
Podsumowując, można spokojnie zeralizaować usługę gwarancyjną jeżeli komuś na tym zależy. Mają umowę z orientem napodstawie której rozliczają się za te usługi więc jeżeli centala mówi, że jest ok to będą mieli zwrot kosztów. A reszta to ich śmieszna strategia:)
kornel91 - 2014-07-25, 10:42
Zegarek już u mnie. Naprawa płatna tak jak pisałem. Tylko delikatnie os strony dekla koperta wduszona nie wiem czym to odkręcali mały szczegół nie rzucający się w oczy.
A druga sprawa i może ktoś mądrzejszy podpowie zrobili test szczelności na +10 bar ( tak jest na wydruku) gdzie zegarek ma wodoszczelność do 20 bar ??
goTomek - 2014-07-25, 10:44
kornel91 napisał/a: | zegarek ma wodoszczelność do 20 bar |
No może juz nie ma
kornel91 - 2014-07-25, 10:45
goTomek, ciężko będzie do sprawdzić Pewnie trzeba zejść ze 30 m żeby wodoszczelność statyczna miała te 200 m
emster - 2014-07-25, 23:37
Hańcza, długi sznurek, na jednym jego końcu zegarek
gryson - 2014-07-28, 20:39
Da się zrobić, wysyłaj do mnie, pojadę nad Hańczę, pożyczę łódkę i ciepnę zegarkiem w toń i zobaczymy jak będzie wyglądał po wyłowieniu
blaise - 2014-07-29, 11:27
widzę, że problemy z koronkami w oriencie to norma. Mam wycieczkowicza, mako i OSa i jedynie w OSie koronka zakręca się tak jak powinna, w pozostałych dwóch trzeba troszke pokombinować żeby gwint złapał i dość ciężko się kręci.
Dobrze widzieć, że z serwisem nie ma problemu i nie jest to jakieś strasznie drogie.
|
|