|
Czwarty Wymiar ...world wide watches... |
|
Koledzy, Pomóżcie! - Gwarancja na zegarek Casio wymieniony na nowy
Przemek - 2012-09-18, 18:32 Temat postu: Gwarancja na zegarek Casio wymieniony na nowy Nie orientujecie się Kumotrzy jak to jest jak serwis (w moim przypadku ZIBI) wymienił mi zegarek Casio na nową sztukę. Ze sklepu odebrałem nowkę, karta gwarancyjna jest stara tylko wpisali na niej wymiana na nowy. Czy gwarancja będzie nowa 3 letnia czy tylko do czasu zakończenia tej na poprzedni model, który miałem czyli wg daty sprzedaży tego pierwszego? Pytam Was bo maila do serwisu ZIBI wysłałem tydzień temu i nadal odp nie ma czyli albo olewka jelenia, który dał im zarobić albo się zastanawiają nad wersją
Svedos - 2012-09-18, 18:35
Powinieneś dostać nową kartę gwarancyjną z nowym terminem .
Przemek - 2012-09-18, 18:37
Czyli pewnie gwarancja będzie tylko na okres który pozostał wg starej karty gwarancyjnej. Jest sens dym o to robić dalej? W sumie 3 lata gwarancji drogą nie chodzi a na stary się już kończyć miała.
Kudlaty - 2012-09-18, 18:39
Nowy zegar powinien dostać nową karte i gwarancje od nowa z tego co mi wiadomo.
Przemek - 2012-09-18, 18:45
W sumie kiedyś pracowałem u nich w salonie i prikaz z góry był że tak ma być, akurat nie zdarzył mi się upierdliwy klient i się nie pytał o takie kwestie, zresztą nieczęsto się taka wymiana zdarzała więc nie drążyłem sprawy, teraz niestety jestem z drugiej strony i jest zonk stąd pytanie
Michał - 2012-09-18, 19:59
Na nowy zegarek powinieneś dostać nową pełną gwarancję.
Cezar - 2012-09-18, 20:08
Zegar został wymieniony, znaczy wada usunięta.
Ale nie powoduje to wystawienia nowej gwarancji, tylko kontynuację starej...
Już nie pamiętam przy czym, ale tak kiedyś miałem...
Michał - 2012-09-18, 20:16
Cezar, wada usunięta jest wtedy, gdy wymianie ulega jakaś część danego przedmiotu, natomiast nowy pełnowartościowy przedmiot powinien otrzymać nową gwarancję.
mała edyta:
fakt, nie jest tak do końca. Tak naprawdę wszystko zależy od danej firmy. Ostatnio wymieniając wentylator w Praktikerze otrzymałem nowy towar wraz z nowym paragonem, ale jak faktycznie trochę poczytałem - bywa różnie.
yetii - 2012-09-18, 20:58
Producenci to nazywają naprawa przez wymianę i nie należy się nowa gwarancja. Zresztą większość kart gwarancyjnych jest ważna z paragonem a tego nie wymienili.
Spam - 2012-09-18, 20:59
Cezar napisał/a: | Zegar został wymieniony, znaczy wada usunięta.
Ale nie powoduje to wystawienia nowej gwarancji, tylko kontynuację starej... |
...miałem tak kiedyś przy wymianie twardziela na nowy, ale na starej gwarancji... pytałem o to i tak mi to wyjaśnili...
Przemek - 2012-09-19, 16:46
No to mnie pocieszyliście Ale jakby co to czekam jeszcze na stanowisko serwisu.
Svedos - 2012-09-19, 17:23
To jest kompletna bzdura i widzimisię sprzedawców i serwisów, jeśli w okresie trwania gwarancji towar w wyniku reklamacji został wymieniony na nowy egzemplarz, to gwarancja na ten nowy liczy sięod dnia wymiany i powinieneś domagać się wydania nowej karty gwarancyjnej.
Cezar - 2012-09-19, 17:29
Svedos napisał/a: | powinieneś domagać się |
Powinien, ale traktują to przeważnie jako naprawę...i gwarancja jest kontynuowana.
Zawsze się tłumaczą, że klient powinien być zadowolony, bo ma nowe.
Michał - 2012-09-19, 17:33
http://www.ekspresprawny.pl/baza_wiedzy.php?id=19 może być przydatne.
Svedos - 2012-09-19, 19:19
Jest dokładnie tak jak w tekście który zapodał Michał, dodam tylko że jeśli towar był zakupimy w ramach sprzedaży konsumenckiej, czyli na osobę fizyczną to w UE minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące.
Tekst jest dosyć stary i w tej chwili nie ma pojęcia rękojmi, a jest jej mniej więcej odpowiednik dający konsumentowi większe uprawnienia czyli odpowiedzialność sprzedawcy.
|
|